به گزارش اکوایران، برخی از فعالان روز دوشنبه عنوان می‌کردند که قیمت اسکناس آمریکایی در سلیمانیه عراق رشد پیدا کرده است و این موضوع زمینه‌ساز افزایش انتظارات صعودی در بازار  داخلی شد.

همزمان، شماری از بازیگران ارزی باور داشتند که میزان عرضه ارز به اندازه‌ای بود که مانع از خریدهای هیجانی در بازار دلار شد؛ موضوعی که میزان نوسان اسکناس آمریکایی در روز دوشنبه را محدود نگه داشت.

برخی از فعالان باور دارند که به مرور با نزدیک شدن به پایان دهه فجر، میزان خریدها در بازار ارز افزایش خواهد یافت و شماری از معامله‌گران با توجه به چنین تصوری در همین هفته خریدهای خود را کمی افزایش داده‌اند. با این حال، بخشی از معامله‌گران باور دارند که دشوار است اسکناس آمریکایی در سال جاری رشد بیشتری را تجربه کند و افزایش قیمت این ارز در صورتی ادامه خواهد یافت که گشایش سیاسی خاصی در مورد مسائل هسته‌ای رخ ندهد و تحریم‌های نفتی ایران سنگین‌تر دنبال شود.

البته برخی از منابع خبری در هفته‌های اخیر عنوان کرده‌اند که چین میزان خرید نفت خود از ایران را بالا نگه داشته است و همین موضوع موجب شده که قدرت بازارساز برای مقابله با نوسان‌گیران، کم نباشد.