به گزارش اکوایران، نرخ حواله درهم امارات بالای سطح 12 هزار و 400 تومان قرار گرفته است. با این سطح از نرخ حواله ارز همسایه، ارزش دلار در بازار داخلی می‌تواند بالای کانال 45 هزار تومانی قرار بگیرد. در این شرایط برخی از معامله‌گران باور دارند یا قیمت درهم دارای حباب است و این ارز باید به زیر مرز 12 هزار تومان برگردد یا در سوی مقابل، نرخ دلار در بازار داخلی تقویت شود.

برخی تحلیلگران باور دارند سطح عرضه ارز در بازار داخلی به اندازه‌ای قوی بوده که زمینه‌ساز ناهماهنگی قیمت دلار و درهم شده است. سال‌هاست که در بازار ارز داخلی، معامله‌گران به نرخ حواله درهم توجه دقیقی دارند و زمانی که در اواسط دهه 90، نرخ حواله درهم به بالای مرز هزار تومان رفت، دلار نیز توانست از کانال 3 هزار تومانی خارج شود و به کانال 4 هزار تومانی قدم بگذارد.

در این میان، معامله‌گران در سال‌های اخیر همچنین بازارهای سلیمانیه عراق و هرات افغانستان را نیز رصد کرده‌اند. گفته می‌شد که دیروز دولت عراق مقرر کرده نرخ ارز این کشور در برابر دلار آمریکا تقویت شود. این اتفاق از نگاه برخی فعالان می‌تواند زمینه‌ساز کاهش ارزش دلار در بازار داخلی شود.

از سوی دیگر، گفته می‌شود طالبان خروج ارز از کشور افغانستان را ممنوع کرده است و از نگاه برخی فعالان، این اتفاق می‌تواند ارزش دلار در بازار داخلی را تقویت کند.