به گزارش اکوایران، پس از چند روز افت قیمت، برخی فعالان باور دارند که اسکناس آمریکایی ممکن است در روز جاری در مسیر اصلاح قرار بگیرد و مقداری افزایش قیمت را تجربه کند.

دو روز پیش در بازار نقدی، همچنان قدرت در دست فروشندگان بازار بود و حتی دلار توانست وارد کانال 48 هزار تومان شود. در آن مقطع زمانی، برخی خبرگزاری‌ها نیز خبر دادند که دلار در صرافی‌های منتخب در کانال 44 هزار تومان قرار گرفت. پایین رفتن قیمت دلار در صرافی‌های منتخب نشان از این می‌دهد که بازارساز تمایل دارد، روند نزولی اسکناس آمریکایی ادامه پیدا کند و از سوی بانک مرکزی کف قیمت دلار نزدیک به 50 هزار تومان نیست. 

با این حال، پس از ورود دلار در بازار آزاد به کانال 48 هزار تومان، به طور معناداری، میزان فروش‌ها کاهش پیدا کرد و به دنبال این اتفاق، برخی از فعالان گزارش دادند که اسکناس آمریکایی در بازار پشت خطی در فاز افزایشی قرار گرفت.

این اتفاق می‌تواند روند ابتدای روز پنجشنبه بازار را تحت تاثیر قرار دهد. با این حال، ممکن است قدرت نمایی موقت افزایشی‌ها با عرضه سنگین بازارساز مواجه شود و اسکناس آمریکایی زیر مرز 50 هزار تومانی باقی بماند.