به گزارش اکوایران، قیمت دلار امروز چهارشنبه 24 اسفند 1401 در بازار غیررسمی نزولی شد. در شرایط فعلی سفر قریب‌الوقوع شمخانی به امارات مورد توجه معامله‌گران قرار گرفته است. آنطور که نورنیوز - رسانه نزدیک به دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی - نوشته، شمخانی تا قبل از پایان سال به یکی از کشورهای عربی منطقه سفر می‌کند و هدف از این سفر، ملاقات با مقامات عالی آن کشور و حل و فصل چند پرونده مهم امنیتی و اقتصادی است. این سفر در حالی مطرح شده است که بعد از سفر چند روز قبل شمخانی، توافق ایران و عربستان، پس از حدود ۷ سال تنش سیاسی، امضا و خبر آن منتشر شد.

عده‌ای از تحلیلگران اقتصادی و سیاسی با یادآوری اثر کاهشی این توافق بر بازار ارز، باور دارند که سفر دوم شمخانی که گفته شده به امارات خواهد بود، احتمالا موجب شده عده‌ای از بازیگران ارزی در خرید خود احتیاط کنند.

امروز اگرچه قیمت دلار در بازار غیررسمی دنده معکوس زد، اما در مرکز مبادله به استراحت پرداخت. نرخ ارز امروز چهارشنبه 24 اسفند در مرکز مبادله ارز نسبت به روز قبل نوسان محدودی را ثبت کرد.

نرخ ارز مبادله ثابت ماند

قیمت دلار در مرکز مبادله ارز و طلای ایران نسبت به روز گذشته رنج شد و برای سومین روز متوالی در سطح 40 هزار و 300 تومان متوقف شده است. 

همچنین قیمت یورو در مرکز مبادله با کاهش محدود 30 تومانی نسبت به روز گذشته در محدوده 43 هزار و 212 تومان به فروش رسید.

از سوی دیگر، قیمت درهم امارات در مرکز مبادله همانند قیمت دلار برای دومین روز پیاپی بدون تغییر و در سطح 10 هزار و 973 تومان باقی ماند.

نرخ حواله دلار امروز بدون تغییر نسبت به روز گذشته رقم 36 هزار و 700 تومان را نشان می‌دهد. نرخ حواله یورو و حواله درهم امارات هم امروز در این مرکز به ترتیب در محدوده  39 هزار و381 تومان و 9 هزار و 993 تومان به ثبت رسید.

رشد قیمت دلار و قیمت یورو توافقی

قیمت دلار توافقی امروز برخلاف دلار مبادله‌ای مسیر رشد را طی کرد. در سایت کانون صرافان با افزایش 120 تومانی نسبت به روز گذشته رقم میانگین 42 هزار و 209 تومان را نشان می‌دهد.

همچنین قیمت یورو به صورت توافقی با افزایش 300 تومان به طور میانگین به سطح 45 هزار و 500 تومان رسیده است.

کاهش قیمت درهم توافقی

قیمت درهم امارات به صورت توافقی هم در صرافی‌های مجاز رقم میانگین 11 هزار و 700 تومان را نشان می‌دهد که نسبت به روز گذشته 183 تومان کاهش یافته است.

قیمت سکه امامی پایین آمد / نیم سکه و ربع سکه قد کشید 

قیمت سکه امامی امروز 24 اسفند در سایت کانون صرافان برخلاف روز گذشته نزولی شد. آنطور که سایت مذکور اعلام کرده سکه امامی امروز  322 هزار تومان پایین‌تر از روز گذشته قیمت خورد و به طور میانگین به سطح 28 میلیون و 150 هزار تومان رسیده است.

همچنین قیمت نیم سکه در همین سایت به طور میانگین 16 میلیون و 693 هزار تومان عدد خورد که نسبت به روز گذشته 289 هزار تومان گران‌تر شده است.

قیمت ربع سکه نیز امروز به 10 میلیون و 137 هزار تومان رسید که نسبت به دیروز 107 هزار تومان بالا رفته است.