به گزارش اکوایران، قیمت دلار و سکه به یک قدمی آغاز سال ۱۴۰۲ رسیده و به همین دلیل  بازار به حالت نیمه تعطیل درآمده است.

امروز یکشنبه ۲۸ اسفند آخرین روز معاملاتی اسفند ۱۴۰۱ بازار ارز و طلا بود و دلار و سکه به ایستگاه پایانی سال جاری رسید.

سیگنال میرداماد به خیابان فردوسی

بازیگران ارزی تهران امروز شاهد سیگنال لحظه آخری میرداماد‌ به فردوسی بودند. بانک مرکزی امروز در بیانیه‌ای اعلام کرد: موفقیت ایران در عرصه سیاست خارجی و سیاست اولویت ارتباطات موثر با همسایگان از جمله توافق با کشورهای عربی علی‌الخصوص توافق با کشورهای عربستان و امارات گشایش‌های ارزی خوبی ایجاد کرده است به طوری که در روز شنبه 27 اسفند ماه رشد عرضه درهم در مرکز مبادله منجر به مبادله 630 میلیون درهم گردید که با تداوم و رشد معاملات درهم، کلیه تقاضاهای درهمی تامین خواهد شد.

مذاکرات فشرده تیم بانک مرکزی با کشورهای مذکور و هم‌افزایی عملیاتی دستگاه دیپلماسی با تیم اقتصادی دولت، نتایج مثبتی در ارتباطات بین بانکی و حصول نتایج ملموس ایفا کرده است که مکمل سیاست‌های ارزی بانک مرکزی خواهد بود. دیپلماسی اقتصادی دولت از طریق ایجاد کانال‌های مالی جدید، ایجاد خطوط اعتباری و سرمایه‌گذاری کشورهای عربی افق‌های روشنی برای مدیریت بازار ارز در آینده نزدیک را رقم خواهد زد.

زمان عرضه ربع سکه در مرکز مبادله

از سوی دیگر امروز مرکز مبادله ارز و طلای ایران در اطلاعیه ای بعد از مدتی تاخیر بالاخره زمان عرضه سکه در این مرکز را اعلام کرد.

طبق اعلام بانک مرکزی از ششم فروردین ماه، معاملات سکه طلای ربع بهار آزادی با نماد «ربع سکه» در سامانه معاملات مرکز مبادله ارز و طلای ایران آغاز می‌شود و اشخاص حقیقی جهت خرید ربع سکه، می‌توانند از هفتم فرودین ماه به صرافی‌های عضو مرکز مبادله ارز و طلای ایران که نسبت به خرید ربع سکه از مرکز اقدام کرده‌اند مراجعه کنند.

طبق خبرهایی که در گذشته منتشر شده بناست 300 هزار ربع سکه در مرکز مبادلات طلا و ارز مبادله شود و به هر کد ملی 5 قطعه ربع سکه فروخته شود.پیش از این نیز بانک مرکزی اقدام به فروش ربع سکه در  بورس کالا کرده بود.

توقف نرخ دلار و درهم مبادله 

بررسی قیمت ارز  مرکز مبادله ارز و طلای ایران در چند روز اخیر حکایت از ایست قیمت دلار اسکناس، درهم اسکناس و دلار حواله و درهم حواله دارد. قیمت‌ها در یک محدوده خاص قفل شده و افت و خیز قابل توجهی را ثبت نکره است.

امروز یکشنبه 28 اسفند هر برگ دلار به صورت اسکناس 40 هزار و 200 تومان ، درهم اسکناس 10 هزار و 946 تومان،دلار حواله  در حدود 36 هزار و 600 تومان و درهم حواله 9 هزار و 966 تومان به فروش رسید. 

امروز در مرکز مبادله تنها قیمت یورو اسکناس و یورو حواله به ترتیب 400 تومان و 250 افزایش یافت. قیمت یورو اسکناس امروز وارد کانال 43 هزار تومان شد و به 43 هزار و 66 تومان رسید. یورو حواله نیز وارد کانال 39 هزار تومان شد و بر روی 39 هزار و 210 تومان قرار گرفت.

ثبات نسبی قیمت دلار ، یورو و درهم توافقی

امروز نرخ ارز توافقی هم در مقایسه با روز قبل ثبات نسبی را تجربه کرد. آنطور که سایت کانون صرافان ایرانیان اعلام کرده میانگین قیمت دلار توافقی امروز 42 هزار و 112 تومان ، میانگین نرخ یورو توافقی 45 هزار و 766 تومان و نرخ درهم توافقی 12 هزار تومان درج شده است.

صعود قیمت سکه، نیم سکه و ربع سکه

امروز قیمت سکه در سایت کانون صرافان بر روی 29 میلیون و 360  هزار تومان قرار گرفت. این قیمت در مقایسه با روز 209 هزار تومان صعود را نشان می دهد.

قیمت نیم سکه هم در این سایت بر روی 17 میلیون 586 هزار تومان قرار گرفت.این قیمت در واقع 56 هزار تومان بالاتر از قیمت بسته شده دیروز است.

همچنین امروز  قیمت ربع سکه در حدود 10 میلیون و 350 هزار تومان بوده است که نسبت به روز قبل 180 هزار تومان رشد را نشان می دهد.