به گزارش اکوایران، طبق اعلام سایت‌ها و کانال‌های مختلف امروز یکشنبه 20 فروردین 1402 قیمت دلار در بازار غیررسمی نزولی شد.

عقبگرد قیمت دلار بازار آزاد / شرط مهم برای صعود

برخی تحلیلگران فنی باور دارند که قیمت دلار برای قرار گرفتن در مسیر افزایشی نیاز به سوخت صعودی از ناحیه حواله درهم امارات دارد. درهم در روزهای اخیر در یک محدوده خاص معامله می‌شود و همین موضوع موجب شده دلاری‌ها در خریدهای خود احتیاط کنند.

از سوی دیگر، قیمت دلار هرات در مقایسه با روز قبل نزولی بود. سیگنال نزولی هرات به تهران هم یکی دیگر از عوامل کاهش قیمت دلار در روز جاری است. 

صعود نرخ ارز در مرکز مبادله 

امروز اگرچه نرخ دلار در بازار غیر رسمی مسیر کاهش را دنبال کرد، اما در بازار رسمی قیمت‌ها بر مدار صعود قرار گرفت.

قیمت دلار امروز یکشنبه 20 فروردین 1402 در مرکز مبادله ارز و طلای ایران با افزایش 359 تومانی نسبت به روز شنبه به یک قدمی کانال 41 هزار تومان رسیده است. 

قیمت یورو نیز در این مرکز بر روی 44 هزار و 942 تومان قرار گرفت. این قیمت نسبت روز گذشته رشد 596 تومانی را نشان می‌دهد.

قیمت درهم امارات نیز مانند همانند دیگر ارزها با رشد قیمت 100 تومانی در سطح 11 هزار و 163 تومان اعلام شده است.

نرخ حواله دلار امروز وارد کانال 37 هزار تومان شد و تا سطح 37 هزار و 270 تومان بالا رفت. روز گذشته دلار حواله‌ای در سطح 36 هزار و 945 تومان به کار خود پایان داده بود.

یورو حواله نیز امروز در مقایسه با روز قبل رشد 542 تومانی را ثبت کرد و در محدوده 40 هزار و 857 تومان به فروش رسید. 

همچنین آنطور که مرکز مبادله ارز و طلای ایران اعلام کرده، نرخ درهم حواله امروز به سطح 10 هزار و 148 تومان رسید که نسبت به دیروز 88 تومان رشده کرده است. 

دلار و یورو و درهم توافقی

قیمت دلار امروز یکشنبه 20 فروردین ۱۴۰۲ به صورت توافقی در سایت کانون صرافان به طور میانگین حدود 43 هزار و 333 تومان اعلام شده است. این قیمت در مقایسه با عصر دیروز تقریبا رنج است. 

در همین سایت قیمت یورو توافقی در محدوده 47 هزار و 333 تومان اعلام شد و قیمت درهم امارات به صورت توافقی نیز نوسان محدودی را تجربه کرد و بطور میانگین 13 هزار و 272 تومان اعلام شده است.

عقبگرد قیمت سکه، نیم سکه و ربع سکه

امروز قیمت سکه امامی در سایت کانون صرافان ایرانیان برخلاف مسیر صعودی دیروز حرکت کرد. آنطور که سایت مذکور اعلام کرده قیمت سکه امامی امروز با کاهش 81 هزار تومانی، د در سطح 31 میلیون و 75هزار تومان قرار گرفت.

همچنین قیمت نیم سکه در صرافی‌های مجاز به طور میانگین رقم 18 میلیون و 490 هزار تومان را نشان می‌دهد که نسبت به دیروز 6 هزار تومان افت کرده است. 

قیمت ربع سکه نیز در کانون صرافان حدود 11 میلیون و 260 هزار تومان اعلام شده است. این قیمت نسبت به عصر دیروز 11 هزار تومان پایین‌تر است.