اکوایران: بازار تهران در روز سه‌شنبه مثل دوشنبه بود. قیمت‌ها در سطح بالاتری نوسان داشتند اما برعکس دلار هرات که تا ۵۰ هزار و ۸۰۰ تومان هم پایین آمده بود تهران در کانال ۵۱ قفل شده است. به واسطه آن کف قیمت‌ها هم بالا آمدند و فعلا کف 50 هزار و 900 تومان شده است.

اکثر معامله‌گران خودشان را آماده می‌کنند که به دومین تعطیلات طولانی در کمتر از یک ماه اخیر بروند. کشورهای عربی و افغانستان بخاطر عید فطر حدود یک هفته تعطیل هستند و این تعطیلات اثر خودش را در کاهش سطح خرید و فروش تهران هم نشان می‌دهد.

بسیاری از اتاق‌های معاملاتی از همین الان به استقبال تعطیلات رفتند و معامله‌گران هشدار می‌دهند که به شما هم گران مال نیندازند و هم مالتان را ارزان از چنگتان درنیاورند.

در بازار، یورو هم افزایش قیمت داشت و بین ۵۶ و ۵۷ هزار تومان معامله می‌شد. این افزایش از تقویت شاخص یورو نسبت به دلار جهانی نشات می‌گیرد.

در چند روز اخیر در بازار اخبار معروف به فیک منتشر می‌شود تا روی روند بازار اثر بگذارد. معامله‌گران با رصد وضعیت بازار با اخبار فیک، این اثر را کمی کردند. به گفته آن‌ها اثر خبر فیک هنگام نزول ۲۰ درصد زمانی است که خبر، تکذیب می‌شود.

به عنوان مثال اگر بازار بر اثر یک خبر فیک ۳۰ تومان پایین بیاید وقتی این خبر تکذیب شود ۱۵۰ تومان بالا می‌آید، یعنی تکذیب خبر فیک ۵ برابر خود خبر اثر دارد. معامله‌گران این را نشانه‌ای از حمایت خریداران از سطوح کنونی قیمت توصیف می‌کردند.