به گزارش اکوایران، امروز دوشنبه 18 اردیبهشت ماه، دلار در  بازار ارز  هرات با گپ منفی شروع به کار کرد اما در ادامه معاملات مورد حمایت قرار گرفت و به سمت بالا برگشت. اسکناس آمریکایی ظهر امروز در بازار یاد شده نسبت به روز قبل تقریبا رنج بود.

دلار فردایی در هرات یک کانال بالاتر از نقدی قرار داشت. همچنین امروز  برخی از فعالان اقتصادی مدعی بودند که هراتی ها در حال خالی فروشی  هستند. نرخ  حواله درهم  نیز امروز نسبت به دیروز  رنج رو به بالا بود. 

 در تهران هم  برخی از تحلیلگران فنی معتقد بودند برای امروز محدوده مهم قیمت دلار  52 هزار و 200 الی 52 هزار و 800 تومان است.آنها می گفتند  اگر قرار به صعود باشد باید این کف حفظ شود. به عقیده آنها در صورت حفظ این محدوده شانس برگشت به روند صعودی به وجود خواهد آمد؛ در این صورت کانال 54 اولین مقاومت بازار خواهد بود.

به باور این دسته به هردلیل دلار ساعتی را زیر 52 هزار تومان سپری کند اولین هدفش محدوده 50 هزار تومان خواهد بود که حمایت قوی میان مدتی است. فعالان اقتصادی می گفتند در صورتی که دلار به سطح 50 هزار تومان برسد این امر موجب ورود خریداران جدید به بازار خواهد شد. 

نرخ ارز در مرکز مبادله ارز و طلا 

قیمت دلار امروز در مرکز مبادله ارز و طلای ایران همچنان بدون تغییر در سطح عدد 42 هزار و 306 تومان قرار دارد.

اما   قیمت یورو   در این مرکز  نوسان صعودی محددی را تجربه کرده  و رقم 47 هزار و 429 تومان را نشان می‌دهد .

همچنین قیمت درهم  امارات همچنان مثل چند روز اخیر در سطح 11 هزار و 519 تومان اعلام شده است.

نرخ حواله دلار، حواله یورو و  حواله درهم  نیز در این مرکز به ترتیب 38 هزار و 460 تومان، 43 هزار و 117 تومان و 10 هزار و 472 تومان درج شده است.

خبری از پول‌های بلوکه شده نیست / تورم رکورد یک دهه را شکست

ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت خارجه امروز در نشست خبری خود در پاسخ به سؤالی درباره آزادسازی پول‌های بلوکه شده ایران در کره جنوبی و ژاپن گفت: اتفاق قابل توجهی که رخ داده باشد ندارم که عرض کنم. از سوی دیگر مرکز آمار ایران در گزارشی اعلام کرده تورم پایان سال گذشته (1401) حداقل رکورد یک دهه را شکسته است.

همین امر باعث شده انتظارات تورمی زمینه ای را فراهم کند که دلار در تهران به سمت پله های پایین تر حرکت نکند. 

واگرایی مثبت در بازار دلار؟

برخی از تحلیلگران  تکنیکالیست  مدعی هستند که بازار دلار واگرایی مثبت دارد. واگرایی مثبت بیانگر قدرت زیاد خریداران و تضعیف قدرت فروشندگان است.

نوسان محدود قیمت طلا در بازار 

قیمت  اونس طلا  در بازار امروز تقریبا 8 دلار بالا رفت و در محدوده 2 هزار و 22 دلار به فروش رسید؛ در بازار داخلی  قیمت طلا  18 عیار  امروز طبق سایت اتحادیه طلا و ارز  تا سطح 2 میلیون و 643 هزارو 600 تومان بالا رفت، اما در زمان نگارش این گزارش 2 میلیون و 632 هزار و 100 تومان بود.این قیمت در مقایسه با روز قبل نوسان نزولی اندکی را ثبت کرد.

سکه امامی خیز برداشت

قیمت سکه امامی هم که دیروز تا 32 ملیون و 100 هزار تومان پایین‌ آمده بود در بازار امروز مورد حمایت قرار گرفت و تا 32 میلیون و 700 هزار تومان بالا رفت. 

 فعالان اقتصادی قبل از شروع معاملات امروز گفته بودند، در صورتی که قیمت سکه در سومین روز هفته با کمک  قیمت دلار  بتواند خود را بالای محدوده 32 میلیون و 200 هزار تومان تثبیت کند‌، این امر ممکن است موجب ورود بخشی از خریداران به بازار شود و حتی ممکن است  سکه امامی  به بالای مرز 32 میلیون 500  هزار تومان هم برسد.