اکوایران: دلار هرات در مرز مقاومت 53 هزار و 200 تومان باز شد و بعد از اینکه نتوانست این مرز را بشکند کاهشی شد و به کف 53 هزار رسید. البته معامله‌گران هرات یک‌بار دیگر به این مقاومت حمله کردند و قیمت هم بالای آن رفت اما چون گفته شد این مرزشکنی فیک بوده نرخ به سمت حمایت مهم 52 هزار و 800 تومان برگشت.

اما در روز سه‌شنبه دلار تهران کلا بالای 53 هزار تومان معامله شد و فعلا با 52 غریبه است. دلیل معامله‌گران برای مقاومت تهران بالای کانال ۵۲، قیمت درهم امارات و کمبود جنس در بازار بود. قیمت درهم در روز سه‌شنبه با یک حرکت صعودی به مرز مقاومت 14 هزار و 800 تومان رسید. با این رقم درهم، قیمت دلار در کانال 54 برآورد می‌شود که تقریبا هزار تومان بالاتر از نرخ اسمی دلار است.

به عقیده معامله‌گران دلار در کانال 52 هزار تومان واگرایی مثبت دارد و در شلی‌ها خریدار می‌شوند تا مرز مقاومت. با رسیدن نرخ هرات به مرز مقاومت هم اعلام می‌شد که در هرات فروش سنگین است به همین خاطر نرخ پایین آمد. نکته نرخ هرات هم این بود که از صبح سه‌شنبه اعلام شد که ریال در بازار کم است و برای همین هم نقدی پایین بود.

رفت و برگشت‌های روز سه‌شنبه و ماندن نرخ بین حمایت 52 هزار و 800 تومان و مقاومت 53 هزار و 200 تومان معامله‌گران گیج کرده و یکسری‌ها دو دل شدند. روز دوشنبه اکثر معامله‌گران تصورشان این بود که دلار با روند افزایشی که شکل داده از کاهش دست کشیده است اما روز سه‌شنبه یکسری از معامله‌گران نظرشان عوض شد و افزایش دوشنبه را اصلاح اشباع فروش می‌دانستند. بر این اساس معتقدند که اگر نرخ بالای حمایت مهم 52 هزار و 800 تومان تثبیت دهد می‌شود گفت که روند صعودی شده و دست از کاهش کشیده است اما در غیر این صورت همچنان نرخ می‌تواند به سمت حمایت پایینتر که 52 هزار و 200 تومان است حرکت کند.

تکنیکال‌کاران می‌گویند اگر دلار دوباره به سمت 55 هزار حرکت کند ممکن است تا 57 هزار برود، به عقیده آن‌ها با این اتفاق کف دلار بالاتر می‌آید و می‌شود گفت که شکست کف 52 هزار دیگر سخت می‌شود. علاوه بر این طبق تحلیل آن‌ها دلار در خرداد ماه در چارت یک سقف نشان می‌دهد و از آنجا می‌تواند با فاندهای مثبت به دامنه 40 برگردد.

در کوتاه‌مدت هم معامله‌گران می‌گویند با شروع شدن ثبت‌نام خودرو از چهارشنبه بعید است که نرخ بتواند صعود آنچنانی داشته باشد مگر اینکه با وجود عمق کم بازار نوسانگیرها سواستفاده کنند.

طلای آبشده صبح سه‌شنبه با گپ مثبت 100 هزار تومانی در 11 میلیون و 600 هزار تومان شروع به کار کرد و آن هم مثل هرات به سمت مقاومت 11 میلیون و 700 هزار تومان حرکت کرد اما در شکست این سطح ناکام ماند. نکته طلای آبشده این بود که وقتی به حمایت 11 میلیون و 400 هزار رسید از حبابش کم شد. معامله‌گران می‌گفتند این کم شدن حباب آبشده نشان می‌دهد که دلار با آبشده همراهی نکرده است.

نکته بازار هم صحبت‌های رییس کل بانک مرکزی و رجزخانی آن برای بازار آزاد بود. فرزین در روز سه‌شنبه گفته از این به بعد بانک مرکزی ارز را به صورت مستقیم خریداری خواهد کرد و به طور مستقیم هم خواهد فروخت. علاوه بر این فرزین برای بازار آزاد از واژه بازار قاچاق استفاده کرده که برای معامله‌گران جالب توجه بود.