به گزارش اکوایران، همانطور که در پیش‌بینی صبح امروز بازار دلار گفته شد، قیمت دلار در بازار ارز هرات در یک محدوده خاص به اسارت در آمده؛ عده ای می‌گفتند دلار هرات طلسم شده است.

 دلار هرات طلسم شد

نکته مهم این است که اسکناس آمریکایی در بازار هرات در یک محدوده خاص اسیر است که موجب کم رونق شدن فضای معاملات در تهران شده است.دلار هرات طی چند روز گذشته ۲ حرکت را مدام تکرار کرده است.

حرکت اول صعودی از ۵۲ هزار و ۲۰۰ به کانال ۵۳ هزار و ۴۰۰.

حرکت دوم ریزش از کانال۵۳ هزار و ۴۰۰ به سطح ۵۲ هزار و ۲۰۰.

برخی از تحلیلگران اقتصادی باور دارند برای ادامه مسیر باید یکی از دو عدد شکسته شود.

نرخ دلار در هرات امروز تا نزدیک ۵۳ هزار و ۱۵۰ تومان بالا اما عصر امروز در محدوده ۵۲ هزار و ۷۰۰ تومان به فروش رسید.

نرخ  حواله درهم  نیز امروز نوسان صعودی 100 تومانی را تجربه کرد. نرخ دلار در تهران هم رشد محدودی داشت. از نگاه تحلیلگران اقتصادی یکی از دلایل کم رمق شدن روند معاملات ارزی تهران ناشی از نوسانات محدود نرخ حواله درهم و دلار در بازارهای همسایه بود. البته عده ای هم می گفتند روز پنجشنبه عمق بازار کمتر می‌شود. 

توقف نرخ ارز در مرکز مبادله 

مرکز مبادله هم چند روزی است که  نرخ دلار  و درهم (اسکناس) را به روزرسانی نکرده است. قیمت دلار امروز  پنجشنبه 21 اردیبهشت ۱۴۰۲ در مرکز مبادله ارز و طلا همچنان رقم 42 هزار و 306 تومان را نشان می‌دهد و قیمت درهم امارات  نیز مانند روزهای اخیر بر روی رقم 11 هزار و 519 تومان مانده است.

اما  قیمت یورو  در این مرکز امروز 46 هزار و 392 تومان درج شده که نسبت به روز گذشته افزایشی بسیار اندک داشته است.

نرخ حواله دلار، حواله یورو و  حواله درهم  نیز در این مرکز به ترتیب 38 هزار و 460 تومان، 42 هزار و 175 تومان و 10 هزار و 472 تومان درج شده است.

قیمت طلا نزولی شد 

 قیمت طلا 18 عیار  امروز طبق سایت اتحادیه طلا و ارز تا سطح 2 میلیون و 659 هزار و800 تومان بالا رفت، اما در زمان نگارش این گزارش 2 میلیون و 638 هزارو800 تومان بود. این قیمت در مقایسه با روز قبل 14 هزار و 100 تومان کاهش را نشان می دهد. 

سکه بخشی از زیانش را جبران کرد

قیمت سکه هم امروز بخش کوچکی از زیان روز گذشته را جبران کرد. فلز گران بهای داخلی که عصر روز گذشته در محدوده 32 میلیون و200  هزار تومان معامله شده بود امروز از این مرز حساس بالاتر رفت. آن طور که سایت اتحادیه طلا و ارز اعلام کرده قیمت سکه امامی امروز تا 32 میلیون و 400 هزار تومان بالا رفته است.

فعالان اقتصادی معتقدند که سکه در موقعیت حساسی قرار گرفته، به عقیده آنها در صورتی که سکه امامی بالای این مرز باقی بماند این امر ممکن است موجب ورود تدریجی خریداران جدید به بازار شود و سکه به سوی نیمه کانال مذکور حر کت کند.