به گزارش اکوایران، دلار هرات روز یکشنبه با گپ مثبت و بالای مرز حمایتی 52 هزار و 200 تومان باز شد و تا نیمه اول بازار برای شکستن مقاومت 52 هزار و 500 تومان تلاش کرد؛ اما از نیمه دوم ورق برگشت و نرخ نزولی شد و حتی حمایت 51 هزار و 700 تومان را که از عید فطر به بعد در از دست دادنش ناتوان مانده بود، روز یکشنبه از دست داد. 

با توجه به نرخ پشت خط هرات که در حمایت 51 هزار و 200 تومان نوسان دارد، فنی‌های بازار معتقدند که اگر این مرز حمایتی از دست برود دلار هرات توان کاهش تا 50 هزار و 700 تومان را دارد؛ اما اگر نرخ دلار هرات در معاملات دوشنبه پرقدرت مقاومت 51 هزار و 700 تومان را بشکند توان افزایش تا 52 هزار و 500 تومان را دارد.

از نگاه تکنیکال‌کاران تثبیت نرخ بین حمایت 51 هزار و 200 و 51 هزار و 700 تومان به معنای این است که هر بالایی اصلاح کاهش خواهد بود.

البته فنی‌های بازار نیم‌نگاهی هم به اشباع فروش دلار در معاملات یکشنبه داشتند. به عقیده این دسته با اشباع فروش یکشنبه نرخ باید تخلیه اشباع فروش کند که در این صورت روند دوشنبه افزایشی خواهد شد.

عده‌ای از معامله‌گران معتقدند کاهش نرخ یکشنبه همراه با فاند خبری سفر سلطان عمان به ایران بوده است. اگر این خبر صحت داشته باشد و سلطان عمان با پیام اتحادیه اروپا و آمریکا برای خروج از بن‌بست برجام به ایران بیاید، امکان نزول نرخ به دامنه 40 هزار تومان وجود دارد. معامله‌گران منتظر خبرهای تکمیلی حول این موضوع و نتیجه سفر سلطان عمان هستند.