به گزارش اکوایران، در معاملات یکشنبه بازار ارز و سکه و طلای آبشده سقف کانال نزولی شکسته شد. قیمت دلار فردایی هرات در 51 هزار و 200 تومان شروع به کار کرد و با افزایش هزار تومانی پس از دو روز بالای سقف کانال نزولی تثبیت داد. اما دلار هرات پس از سه بار برخورد به مقاومت مهم 52 هزار و 200 تومان نتوانست این مرز را بشکند و دوباره به کانال 51 هزار تومان برگشت.

بازار هرات در پشت خط به 51 هزار 700 تومان رسید. نکته نرخ هرات عقب ماندن نرخ نقدی هرات از فردایی بود و معامله‌گران معتقدند این اختلاف نقدی و فردایی هرات به خاطر آخر ماه و نبود تومان در بازار است. عده‌ای با همین استدلال معتقدند که با شروع خرداد پول جدید به بازار می‌رسد و به نرخ نقدی نوسان افزایشی خواهد داد. 

عده‌ای از چارتیست‌ها معتقدند هروقت آخرین سقفی که باعث شد پایین‌ترین کف تشکیل شود، بشکند، آن زمان می‌شود گفت که از روند نزول خارج شدیم. از نگاه این گروه سقف قیمت 52 هزار 200 تومان است و تا این مرز نشکند و نرخ بالای آن تثبیت ندهد نمی‌شود گفت که روند صعودی شده است. بر این اساس تا دلار زیر این سقف مقاومتی قرار دارد میتواند به سمت کف 50 هزار و 700 تومان حرکت کند و در این راه حمایت 51 هزار و 200 تومان را سر راه دارد. این نگاه طرفدار زیادی دارد و تصور می‌کنند نرخ دلار از نیمه دوم خرداد می‌تواند طبق الگوی 1401 شروع به نوسان صعودی کند و از کف فاصله بگیرد. 

یکسری از معامله‌گران هم باتوجه به اینکه شاید تحویل خودرو سایپا سه ماهه اعلام شود، معتقدند متقاضیان باید ارز و سکه بیشتر در بازار بفروشند و آن را در بازار خودرو دپو کنند. اگر این اتفاق بیفتد می‌توانیم دوباره شاهد کاهش نرخ در خرداد باشیم، اما اگر سه ماهه نباشد با آزاد شدن پول‌های بلوکه شده در بازار خودرو، بازار ارز و سکه می‌تواند میزبان این پول‌ها شود.