به گزارش اکوایران، قیمت سکه امامی در سه روز ابتدای هفته جاری حول و حوش ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان افزایش را ثبت کرده است.

فلز گران بهای داخلی در اولین روز هفته ۳۰۰ هزار تومان، در دومین روز هفته بیش از یک میلیون تومان و در سومین روز هفته یعنی ۱ خرداد ماه هم‌ در حول و حوش یک میلیون تومان رشد کرده است.

بنابراین سکه امامی که در روزهای پایانی هفته گذشته (۳۱ اردیبهشت) در محدوده ۳۰ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان قرار داشت در اولین روز خرداد تا سطح مقاومتی ۳۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان بالا رفت، اما در واپسین ساعت به سمت مرز حمایتی ۳۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان برگشت.

بسیاری از تحلیلگران اقتصادی باور دارند  که سوپاپ قیمت سکه بعد از جهش اونس طلا به بالای ۱۹۷۰ دلار و از سوی دیگر افزایش قیمت دلار تا پله‌های میانی کانال ۵۲ هزار تومان پریده است.

در کنار این‌ عوامل، با پایان ثبت نام خودرو، بازار سکه جذاب شده و به نظر می رسد یکی دیگر از دلایل رشد سکه امامی سرازیر شدن پول های خودرویی ها به بازار سکه باشد.

شب گذشته طلای جهانی تا نزدیک ۱۹۸۰دلار بالا رفت اما به دوباره ۱۹۷۲ دلار برگشت.

برخی از تحلیلگران باور دارند تا زمانی که اونس طلا بالای ۱۹۷۰ دلار است سطح انتظارات صعودی است با این حال عده ای دیگر معتقدند که درجا زدن طلا در محدوه هزار و ۹۷۰ دلار ممکن است به تدریج باعث شود که معامله گران نسبت به آینده آن ناامید شوند و فشار فروش برای فلز گران بهای جهانی پر رنگ شود و به دنبال آن سکه هم در سرازیری قرار بگیرد.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که فاصله ارزش ذاتی و نقدی سکه دیروز برای مدتی به بیش از ۸ میلیون و ۲۶۰ هزار تومان رسید اما دیشب این فاصله ۷ میلیون و ۸۶۹ هزار تومان‌ بود که نسبت به عصر یکشنبه ۳۳۴ هزار تومان افزایش پیدا کرده بود.

قیمت دلار هم دیشب بالای مرز حمایتی ۵۲ هزار و ۳۰۰ تومان‌ بسته شد.

برخی از فعالان بازار می گفتند در صورتی که اسکناس آمریکایی در روز جاری بالای محدوده یاد شده باقی بماند این امر ممکن است قدرت معامله گران صعودی بازار سکه را تقویت کند.

با این حال، اگر نرخ دلار در روز جاری اصلاح شود با توجه به شکاف عمیق ارزش ذاتی و نقدی سکه احتمال عقبگرد فلز گران بهای داخلی محتمل خواهد بود.