به گزارش اکوایران، قیمت دلار در روز چهارشنبه توسط اخبار منتشر شده در خصوص بسته شدن برخی ابهامات پرونده ادعایی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و آزادسازی منابع بلوکه شده با کاهش 600 تومانی همراه بود. قیمت دلار هرات با این کاهش به حمایت 50 هزار و 700 تومان برخورد کرد، سطح حمایتی که 14 روز قبل بازار ارز در از دست دادن آن ناکام مانده بود.

به عقیده معامله‌گران در صورت همکاری ایران و آژانس، شانس صدور قطعنامه در نشست شورای حکام هم کم‌تر خواهد شد. به تصور آن‌ها اگر در هفته آینده تبادل زندانی و آزادسازی منابع بلوکه شده به وقوع پیوندد قیمت دلار می‌تواند به روند کاهشی خود ادامه دهد و حتی به دامنه 40 هزار برود. در این صورت بعد از دست رفتن 50 هزار و 700 تومان، سطح حمایتی بعدی برای قیمت دلار 49 هزار و 800 تومان خواهد بود.

کاهشی‌های بازار ارز در روز چهارشنبه تصور می‌کردند اگر ادامه خبرها به مذاکرات احیای برجام برسد می‌توان شاهد فشار فروش بیشتر و ریزش سنگین‌تر بازار حتی به زیر 49 هزار تومان باشیم. به اعتقاد این دسته در روز پنجشنبه نرخ دلار کف 50 هزار و 700 تومان را از دست می‌دهد.

اما به باور افزایشی‌های بازار اگر قیمت دلار در روز پنجشنبه کف 50 هزار و 700 تومان را از دست بدهد دوباره به بالای آن برمی‌گردد. این دسته با اشاره به صحبت‌های جان کربی سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا که گفته احیای برجام اکنون در دستور کار ما نیست، معتقدند بازار در این هفته هرچقدر بریزد دوباره برمی‌گردد.

آن‌ها می‌گویند آخرین بار که جان کربی درمورد برجام گفته بود در دستور کار نیست 30 آذر 1401 بوده که قیمت دلار در آن زمان در کانال 39 هزار تومان معامله می‌شد. همچنین آن‌ها هشدار می‌دادند باتوجه به نوسان بالای قیمت دلار در تعطیلات، مراقب معاملاتتان باشید.