به گزارش اکوایران، در روزهای اخیر و به نقل از برخی منابع آگاه، نرخ تورم نقطه ای در سال جاری کاهش پیدا کرده است. این را خبرگزاری فارس منتشر کرده است. این در حالی است که آمار تورم نقطه‌ای تولید کننده در اسفندماه مشخص نیست. علاوه بر این‌ بانک مرکزی اعلام کرده است که تورم تولیدکننده در بهمن نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود ۶۰ درصد کاهش پیدا کرده است.

این اتفاق می‌تواند بر انتظارات تورمی تأثیر منفی بگذارد زیرا تحلیلگران معتقدند که افزایش تورم تولیدکننده محرک رشد تورم مصرف کننده است و در صورتی که تورم تولید کننده کاهشی شود بر انتظارات کاهشی تورم مصرف‌کننده اثر می‌گذارد، از آنجا که دلار از تورم تغذیه می‌کند کاهش تورم جان افزایشی دلار را می‌گیرد.

سوخت بازار سرمایه برای رشد کافی نیست

ارزش معاملات بازار سرمایه امیدوارکننده نیست و این سطح از ارزش معاملات نمی تواند سوخت لازم برای برگشت بازار سرمایه به مدار صعودی را فراهم کند. تحلیلگران معتقدند که ارزش معاملات خرد در گام اول باید به بالای محدوده ۱۰ هزار میلیارد تومان برسد و روند افزایشی به خود بگیرد.

نزولی بودن دلار و ابهام درباره آینده برجام در کنار اعلام زیان شرکت ایران خودرو و عدم قبول دولت برای جبران زیان تحمیلی ناشی از قیمت گذاری دستوری موجب عقب‌نشینی معامله گران شده است.

بررسی اندیکاتور ایچی کومو نشان میدهد که نمودار تنکانسن پایین تر از نمودار کیوجنسن قرار گرفته است این شرایط در این اندیکاتور نشان دهنده از دست رفتن روند صعودی در کوتاه مدت است.

در صورت کاهش شاخص کل بازار سرمایه حمایت دو میلیون و ۲۵۰ تا محدوده دو میلیون و ۲۶۰ هزار واحد اولین حمایت شاخص کل است که در صورت ادامه روند نزولی شاخص کل می تواند تا کانال دو میلیون و ۲۲۰ هزار واحدی کاهش پیدا کند.

مقاومت دو میلیون و ۳۲۰ هزار واحدی و مقاومت دو میلیون و ۳۵۰ هزار واحدی هم مقاومت های بعدی شاخص کل هستند.

سیگنال همگرایی خبرگزاری‌های داخلی و خبرگزاری عبری برای بازار ارز

بازار ارز که چندین روز تحت تأثیر اخبار مثبت داخلی رنج شده بود با انتشار خبر احتمالی توافق موقت روز قبل توسط خبرگزاری هاآرتص اسراییل رشد کرد، چراکه انتشار این اخبار توسط یک منبع خبری خارجی که روابط خصمانه ای با کشور دارد مهر تاییدی بر اخبار داخلی بود و معامله گران بازار ارز در واکنش به این خبر عقب نشستند. قیمت دلار در روز قبل عقب نشست ولی حمایت محدوده ۴۸ هزار و ۵۰۰ تومان پیش روی دلار قرار گرفته در تایم فریم یک ساعته دلار پیش از این سه بار به این محدوده واکنش نشان داده است به همین خاطر در صورتی که دلار حمایت روانی ۴۹ هزار تومان را از دست بدهد مهم ترین محدوده حمایتی در محدوده ۴۸ هزار و ۵۰۰ تومان خواهد بود.

خط حمایت به داد سکه می‌رسد؟

سکه امامی روز قبل در واکنش به کاهش قیمت دلار بیشتر کاهش یافت و همین مسئله موجب کاهش حباب سکه به کمترین سطح سال جاری شد. حباب سکه امامی روز قبل به کانال ۲۰ درصدی وارد شد که بررسی های اکوایران نشان می دهد دلار از تاریخ ۲۵ بهمن دیگر این محدوده حباب را لمس نکرده است.

شاخص قدرت خرید نسبی سکه طرح جدید در محدوده ۳۳ درصد قرار دارد که نزدیک به یک محدوده زون حمایتی است. سکه هم در بازه زمانی روزانه به حمایت خط روند صعودی برخورد کرده که از آذرماه تا کنون شش بار با آن برخورد کرده و موفق به شکست آن نشده است.

در صورتی که سکه در برخورد با این خط روند حمایت نشود و حمایت خود را بشکند مهم ترین حمایتی که پیش رو خواهد داشت محدوده حمایتی ۶۱ درصد فیبوناچی منطبق بر قیمت ۲۸ میلیون تومان است.