به گزارش اکوایران، قیمت دلار در معاملات یکشنبه بیش از دو هزار تومان ریزش داشت. دلار هرات در 49 هزار و 200 تومان شروع به کار کرد و در وهله اول با کاهش به حمایت 48 هزار و 800 تومان رسید که معامله‌گران می‌گفتند کف مهمی است.

با برخورد قیمت دلار به این سطح خبر دیدار فعالان صنعت هسته‌ای با رهبری به بازار رسید و بخش برجسته از این دیدار تاکید بر تعامل با آژانس در چارچوپ پادمان بود. معامله‌گران پس از این سخنان به انجام توافق خوش‌بین شدند و حمایت مهم 48 هزار و 800 تومان هم از دست رفت. با از دست رفتن این کف مهم، فشار فروش بالا رفت و شدت ریزش در بازار زیاد شد، در نهایت هم قیمت دلار هرات به کف 47 هزار و 200 تومان رسید. این قیمت دلار پایین‌ترین نرخ در سه ماه گذشته است.

ریزش قیمت دلار در پشت خط ادامه داشت و حتی نرخ دلار به کانال 46 هزار تومان یک سرک کشید اما دوباره به 47 هزار تومان برگشت. با این ریزش قیمت دلار در چارت به اشباع فروش رسید اما نرخ پولبک نزد. معامله‌گران دو دلیل برای این اتفاق ارائه می‌دادند؛ دلیل اول، قیمت دلار به پایین قیمت میانگین متحرک چند ماهه رفت و دوم، شکستن کف قیمت و همچنین شکستن خط روند صعودی که از شهریور 1401 شکل گرفته بود.

از نظر کاهشی‌های بازار قیمت دلار همچنان در معاملات دوشنبه بر مدار کاهش خواهد بود. به عقیده این دسته اولین سد کاهش یا سطح حمایتی بازار 46 هزار و 750 تومان است. سد محکم بعدی از نگاه این دسته 45 هزار و 800 تومان خواهد بود و اگر این دو سطح در بازار ارز از دست برود قیمت می‌تواند تا سطح حمایت 44 هزار تومان پایین بیاید.

در مقابل، افزایشی‌های بازار ارز معتقدند اشباع فروش در بازار یکشنبه در حد یک رکورد بوده و قیمت دلار در معاملات دوشنبه می‌تواند آن را خالی کند. این دسته می‌گویند احتمال برگشت نرخ از دو عدد 47 هزار و 45 هزار و 800 تومان بالاست. از نظر این دسته نرخ دلار با برخورد به این سطوح واکنش قوی خواهد داشت. آن‌ها می‌گویند قسمتی از خبر مثبت در بازار ارز پیشخور شده و از اینجا به بعد توان برگشت نرخ وجود دارد.