به گزارش اکوایران، شب گذشته در معاملات پشت خطی سکه، برخی معامله‌گران برای پیش‌بینی کردنِ روند قیمت سکه امامی در روز جاری، شیر یا خط انداختند. در واقع دیشب معامله‌گران با دو نگاه متفاوت قیمت سکه را بررسی کردند.

بررسی‌ها نشان می‌دهد در شرایط فعلی هم قیمت سکه و هم قیمت دلار در موقعیت حساسی قرار گرفته‌اند. نرخ دلار در معاملات شب گذشته در محدوده ۴۸ هزار و ۲۰۰ تومان به کار خود پایان داد. دسته‌ای از معامله‌گران می‌گفتند در شرایط کنونی، اگر امروز سه‌شنبه قیمت دلار در محدوده ۴۸ هزار و ۲۰۰ تومان مورد حمایت قرار گیرد احتمال شکست اولین مرز مقاومتی یعنی ۴۸ هزار و ۵۰۰ و بعد ورود به کانال ۴۹ هزار تومان وجود دارد. به عقیده این عده اگر این اتفاق رخ دهد خریداران وارد بازار سکه می‌شوند.

با این حال، عده‌ای دیگر می‌گفتند در بازار سکه شاهد اشباع فروش هستیم. برخی از معامله‌گران دیروز معتقد بودند اشباع فروش در بازار یکشنبه در حد یک رکورد بوده و قیمت دلار در معاملات دوشنبه این اشباع را خالی کرد و همین امر موجب شد سکه وارد فاز صعود شود.

کاهشی‌های بازار با اشاره به تبادل زندانی‌ها معتقدند این اتفاق می‌تواند در سطح 50 هزار و 500 تا 800 تومان باشد تا این حمایت از دست برود، در غیر این صورت آن‌ها تصور می‌کنند سطحی که می‌تواند با خبر تبادل زندانی از دست برود 44 هزار تومان است. افراطی‌های کاهشی هم معتقدند با این خبر و دوباره با خبر آزادسازی منابع بلوکه شده ایران، نرخ حتی می‌تواند تا 38 هزار تومان بریزد. این دسته می‌گفتند اگر دلار دوباره سوار ریل نزول شود احتمال برگشت قیمت سکه تا ابتدای کانال ۲۷ میلیون تومان محتمل خواهد بود.