به گزارش اکوایران، شب گذشته در معاملات پشت خطی قیمت دلار برای مدت کوتاهی وارد کانال ۵۰ هزار تومان شد اما در انتهای معاملات بازار شبانه اسکناس آمریکایی در محدوده ۴۹ هزار و ۸۰۰ تومان به فروش رسید. این قیمت در مقایسه با عصر سه‌شنبه در حدود ۷۰۰ تا ۹۰۰ تومان افزایش را نشان می‌داد.

با این حال، قیمت سکه امامی در پشت خط نوسان محدودی را ثبت کرد. فعالان بازار می‌گفتند در صورتی که سناریو‌ی سورپرایز شبانه قیمت دلار ، در روز چهارشنبه اتفاق بیفتد احتمال ورود قیمت سکه به کانال ۲۹ میلیون تومان و پله‌های بالاتر از این کانال وجود دارد.

البته با اینکه قیمت دلار در بازار شبانه صعود معناداری را ثبت کرد، قیمت اونس طلا در کف حمایتی ۱۹۴۰ دلار به فروش رسید. برخی از تحلیلگران می‌گفتند اگر ارزش طلای جهانی در روز جاری صعودی نشود، تنها عاملی که ممکن است جلوی نوسانات بازار سکه را بگیرد برخورد طلا به کف حمایتی و اخبار مثبت است.

در مقابل این دیدگاه، اگرچه قیمت اونس طلا به عنوان یکی از مولفه‌های تعیین‌کننده قیمت طلا و سکه در بازار داخل ایران است، اما تحلیلگران اقتصادی همچنان معتقدند طلای جهانی بازیگر فعالی برای تعیین قیمت سکه و طلا نیست و فعلا این قیمت دلار است که به عنوان قطب‌نمای بازار سکه عمل خواهد کرد.

دسته‌ای دیگر با اشاره به آزادسازی مبالغ حساب وکالتی  خودرو در روز چهارشنبه، می‌گفتند ممکن است بخشی از مبالغ آزادشده به بازار ارز و سکه بیاید و سوخت جدیدی به بازار برسد.

به عقیده معامله‌گران اگر امروز سکه امامی مرز ۲۸ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان را از دست بدهد احتمال برگشت به ابتدای کانال مذکور محتمل می‌شود.

از طرفی هم حباب معنادار بازار سکه و تدابیر نهاد مرکزی بازارساز  موجب هراس برخی از معامله‌گران شده است. این دسته از سکه‌بازان معتقد بودند در شرایط فعلی نباید انتظار رشد چشمگیر قیمت سکه را داشت.

حباب سکه 24 خرداد 1402