به گزارش اکوایران، قیمت دلار در روزهای اخیر بیش از هر چیزی نگاه به اخبار دارد و با پمپاژ اخبار توافق و آزادسازی منابع بلوکه‌شده ایران نوسان می‌دهد.

خبرهای ضد و نقیض در بازار زیاد شده است. روز چهارشنبه سخنگوی وزارت خارجه آمریکا خبر توافق موقت را گمراه‌کننده و اشتباه خواند. با این خبر قیمت دلار افزایشی شد و تا مرز 50 هزار تومان بالا رفت. در مقابل، خبرهای غیررسمی از آزادسازی منابع بلوکه شده ایران در کره جنوبی و انتقال آن به مسقط، قیمت دلار را نوسان کاهشی داد.

این خبر همزمان با سفر رئیس کل بانک مرکزی به مسقط گوش بازار را تیز کرده و معامله‌گران منتظر اخبار تکمیلی هستند. این خبر مثبت باعث شد تا قیمت دلار هرات در نیمه دوم بازار کانال 49 هزار تومان را از دست بدهد و به حمایت 48 هزار و 800 تومان برسد.

عده‌ای از معامله‌گران معتقدند این خبر در بازار ارز پیشخور شده و قیمت دلار احتیاج به خبرهای قوی‌تری دارد، اما از نظر کاهشی‌های بازار، خبر آزادسازی منابع بلوکه شده همراه با تبادل زندانیان می‌تواند نرخ دلار را به کف قیمتی برساند و حتی احتمال شکست کف را زیاد می‌دانند.

تکنیکال‌کاران معتقدند اگر قیمت دلار سطح حمایتی 48 هزار و 800 تومان را از دست بدهد دوباره فشار فروش در بازار زیاد می‌شود و حمایت مهم بعدی 48 هزار و 200 تومان خواهد بود، اما اگر نرخ دلار به صعود برگردد مرز روانی 50 هزار تومان مقاومت بازار است و پس از آن سقف قیمتی 50 هزار و 700 تومان را پیش‌رو دارد. از نظر فنی‌ها این مرز، سقف گردن کلفت بازار است و احتمال اینکه قیمت دلار در روز پنجشنبه از این سطح بگذرد کم است. البته عده‌ای از معامله‌گران معتقدند که آخر هفته‌ها احتمال شانتاژ در بازار زیاد می‌شود و دلار می‌تواند با رکب به این سطح هم برسد. 

در مجموع فاند خبرهای توافق در بازار ارز زیاد شده و برای همین بازار خریدار چندانی ندارد. معامله‌گران می‌گویند بازار در انتظار خبر است. اگر در روزهای آینده خبر قطعی مثبت باشد در بازار شاهد کف‌شکنی خواهیم بود، اما اگر خبر منفی باشد سقف محکم 50 هزار و 700 تومان در قیمت دلار می‌شکند. این درحالیست که یکسری از معامله‌گران می‌گویند چارت از ریزش می‌گوید اما واقعیت‌های اقتصادی اجازه این کار را نمی‌دهد.