به گزارش اکو ایران، قیمت دلار در معاملات روز شنبه 27 خرداد دوباره به کانال 49 برگشت. بازار ارز هرات که در انتهای هفته گذشته با فاند خبری مثبت از توافقات هسته‌ای، تبادل زندانی‌ها و آزادسازی منابع در کره جنوبی به کانال 48 رفته بود،‌ فقط دو روز در این کانال دوام آورد. قیمت دلار در پشت خط جمعه وارد کانال 49 هزار شد. قیمت دلار هرات در روز شنبه 49 هزار و 500 تومان باز شد و در ابتدای کار قیمت با کاهش به 49 هزار و 200 تومان رسید. به نظر اکثر معامله‌گران 49 هزار و 500 تومان سقف بازار بود اما قیمت دلار افزایش داشت و تا مرز 50 هزار تومان بالا رفت. پس از آن معامله‌گران می‌گفتند بالایی‌ها نوسان موقت است و قیمت هم به کف 49 هزار تومان برگشت. در مجموع قیمت دلار هرات در روز شنبه نزدیک به دو هزار تومان در کانال 49 نوسان کرد.

درهم امارات هم با گپ مثبت باز شد و تا مرز مقاومت 13 هزار و 800 تومان بالا رفت و از آنجا تا 13 هزار و 650 تومان اصلاح داد. از بالا رفتن قیمت درهم معامله‌گران می‌گفتند نرخ حواله درهم بالاست و این نشان می‌دهد تقاضا برای حواله زیاد شده است. قیمت تتر هم در بازار شنبه تقریبا با دلار تهران یر به یر شده بود.

بازاری‌ها اعتقاد داشتند نوسان رو به بالای شنبه در مقایسه با معاملات پنج شنبه اخبار ضد و‌ نقیض در خصوص توافق بود، خبر سیاسی که فاز منفی داد گارد جمهوری‌خواهان نسبت به توافق احتمالی با جمهوری اسلامی است. اما یکسری دیگر از معامله‌گران اعتقاد داشتند به دلیل گیر کردن قیمت در یک بازه خاص، برخی نوسان‌گیرها با اخبار سودگیری می‌کنند.

در بازار سکه هم سکه رفاه در 29 میلیون و 650 هزار تومان باز شد که بالاتر از بازار بود و با کاهش بیش از یک میلیونی در 28 میلیون و 550 هزار تومان بسته شد که زیر بازار رفت.

همانطوری که معامله‌گران از قبل می‌گفتند تمامی بازارها در یک دامنه مشخص گیر کرده‌اند و بین کف و سقف بازی می‌کنند. کف و سقف برای دلار 48 تا 50 هزار است. به عقیده آن‌ها فشار اخبار مثبت باعث شده تا بازار خریدار قوی نداشته باشد و نرخ هم از این دامنه خارج نشود. البته یک نکته دیگر هم باعث شده که قیمت جان بالایی نداشته باشد آن اینکه نرخ‌ها زیر خط روند صعودی چند ماهه است. اگر این خط روند بشکند می‌توانیم شاهد افزایش خریدار باشیم.

به عقیده فنی‌ها قیمت از هر طرف خارج شود روند جدید شکل می‌گیرد. البته آن‌ها باتوجه به گپی که در اعداد بالا ایجاد شده می‌گویند نرخ می‌تواند تا آنجا افزایش داشته باشد و از آنجا کاهش دهد. این عدد برای طلای آبشده 10 میلیون و 500 تا 600 هزار تومان است و معامله‌گران می‌گویند نرخ به آن عدد بدهکار است. اما کاهشی‌ها می‌گویند تمایل بازار با اخبار بیشتر به سمت ریزش است. افزایشی‌های بازار هم معتقدند با توجه به اشباع فروشی که در اعداد پایین داشتیم می‌شود نتیجه گرفت که خریدار قوی در اعداد پایین خوابیده است. آن‌ها بر اساس چارت سکه در تایم هفتگی هم می‌گویند انتظار می‌رود قیمت سکه از همین نواحی رشد کند و از دامنه 27 تا 30 میلیون خارج شود. همچنین این دسته تصور می‌کنند خبرهای خوب از این اعداد به بازار نمی‌آید. قدیمی‌های بازار هم می‌گویند این حبس نرخ فقط به درد نوسان‌گیر می‌خورد و سود برای آن‌هاست.

نکته اول بازار این بود که ظاهرا 100 میلیون تومان حساب وکالتی خودرو در روز چهارشنبه آزاد نشده و قرار شده از شنبه این پول‌ها آزاد شود، معامله‌گران می‌گویند اگر این پول‌ها وارد بازار ارز و سکه شود می‌تواند به بازار نوسان دهد.

نکته دوم این بود که در بازار می‌گفتند رئیس کل بانک مرکزی برای توضیحات سیاست ارزی قرار است به مجلس برود.