به گزارش اکوایران، در حالی که سرمایه‌گذاران آماده می شوند تا در ماه ژوئن قیمت های خود را ببندند، طلا بدترین عملکرد ماهانه خود را از فوریه تا کنون به ثبت رسانده.

آخرین نظرسنجی هفتگی طلای کیتکو نیوز، شیب اندکی نزولی بازار را در بین تحلیلگران وال استریت و سرمایه‌گذاران خرده‌فروشی مین استریت نشان می‌دهد. 

با این حال، در حالی که به نظر می رسد طلا در کوتاه مدت روند کاهشی را طی می‌کند، برخی تحلیل گران یادآور می‌شوند که برای سرمایه‌گذاران تاکتیکی، اکنون زمان خرید است تا در برابر رکود بالقوه در بازارهای سهام و تهدید فزاینده رکود، پوششی ایجاد کنند.

فیلیپ استریبل، استراتژیست ارشد بازار در Blue Line Futures، گفت که از قیمت طلا در هفته گذشته ناامید شده است. با این حال، او افزود که فروش پس از اینکه بانک‌های مرکزی در سراسر جهان موضع افزایشی خود را در مورد سیاست‌های پولی افزایش دادند، قابل درک است.

با این حال، وی افزود که به طور سنتی، اکنون بهترین زمان برای خرید طلا و نقره است.

او گفت: «شما می خواهید طلا و نقره بخرید در حالی که همه از آن متنفرند. کاهش به 1900 دلار در طلا و 20 دلار در نقره ممکن است چیزی باشد که برای آوردن سرمایه‌گذاران جدید و پول جدید به بازار لازم است.»

جیمز استنلی، استراتژیست ارشد بازار در Forex.com، گفت که او از قیمت طلا ناامید شده است.

استنلی اضافه کرد که تورم سرسخت مداوم، فدرال رزرو را مجبور خواهد کرد که تعصب خود بر رویکرد افزایشی را حفظ کند و این مسیری چالش برانگیز برای طلا ایجاد خواهد کرد.

این هفته، 22 تحلیلگر وال استریت در نظرسنجی Kitco News Gold شرکت کردند. در میان شرکت‌کنندگان، 11 تحلیلگر یا 50 درصد نسبت به طلا در کوتاه‌مدت پیشبینی نزولی داشتند. در همان زمان، 9 تحلیلگر، معادل 42درصد، برای هفته آینده پیش‌بینی صعودی داشتند و 2 تحلیلگر، معادل 9 درصد، اعلام بی‌طرفی کردند. 

این در حالی است که در نظرسنجی های آنلاین 966 رای داده شده است. از این تعداد، 395 نفر یا 41 درصد به دنبال افزایش قیمت طلا در هفته آینده بودند. 403 نفر یا 42 درصد دیگر گفتند که قیمت کمتر خواهد بود، در حالی که 168 رأی دهنده یا 17 درصد در کوتاه مدت بی‌طرف بودند.

IMG_20230624_124558_965