به گزارش اکوایران، یک روز پس از اظهارات جروم پاول - رئیس فدرال رزرو - در کنگره، دلار آمریکا در اروپا طی روز پنجشنبه نزدیک به کف یک‌ماههٔ خود تثبیت شد، در حالی که ارزش پوند در آستانه آخرین نشست بانک مرکزی انگلیس کاهش یافت.

در ساعت 01:50 ET (05:50 GMT)، شاخص دلار که ارزش دلار را در برابر سبدی از شش ارز دیگر دنبال می‌کند، به 101.707 رسید و کمی بالاتر از پایین‌ترین سطح خود طی یک ماه اخیر معامله شد.

سیگنال‌های فدرال رزرو

جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، روز چهارشنبه در کمیته خدمات مالی کنگره حاضر شد و گفت که اگر اقتصاد به مسیر فعلی خود ادامه دهد، افزایش بیشتر نرخ بهره در ایالات متحده «حدس بسیار خوبی» است.

با این حال، او از متعهد شدن به افزایش نرخ در ماه جولای، همانطور که برخی انتظار داشتند، خودداری کرد؛ در حالی که موضع او با سایر اعضای فدرال رزرو که خواستار توقف طولانی‌مدت چرخه افزایش نرخ بهره بانک مرکزی بودند، در تناقض قرار گرفت.

رافائل بوستیک - رئیس فدرال رزرو آتلانتا - در مقاله‌ای که طی اوایل روز منتشر شد، گفت: «بنای من این است که ما باید تا پایان سال در این سطح بمانیم.»

پاول قرار است در اواخر روز پنجشنبه در کمیته بانکی سنا سخنرانی کند.

کاهش پوند در آستانهٔ نشست بانک مرکزی

پیش از آخرین نشست سیاست‌گذاری بانک مرکزی انگلستان، GBP/USD با 0.1 درصد کاهش به 1.2756 رسید.

انتظار می‌رود بانک مرکزی بریتانیا برای سیزدهمین بار متوالی در اواخر روز پنجشنبه نرخ‌های بهره را افزایش دهد، اما احتمال افزایش شدید 50 واحدی پس از آنکه شاخص تورم اصلی این کشور در ماه می در 8.7 درصد در روز چهارشنبه حفظ شد، افزایش یافت.

بانک مرکزی اروپا باید «سرسخت» باقی بماند

یورو در برابر دلار آمریکا به 1.0988 کاهش یافت که فاصله چندانی با بالاترین سطح یک ماه اخیر نداشت؛ در حالی که مقامات بانک مرکزی اروپا حتی پس از افزایش نرخ بهره توسط بانک مرکزی در هفته گذشته، موضع جنگ‌طلبانه خود را حفظ کردند.

یواخیم ناگل - رئیس بوندس‌بانک - در یک کنفرانس گفت: «تورم برای من مانند یک جانور حریص است و ما باید با آن بجنگیم. ما به عنوان مبارزان تورم باید بسیار سرسخت باشیم زیرا تورم بسیار سرسخت است.»

در جاهای دیگر، دلار استرالیا / دلار آمریکا نیز با ۰.۵ درصد کاهش به ۰.۶۷۶۲ رسید، در حالی که دلار استرالیا تحت فشار عدم اطمینان در مورد اقدامات محرک چین و تقاضای کالا قرار گرفت.

USD/JPY نیز 0.1 درصد کاهش یافت و به 141.75 رسید، در حالی که ین ژاپن نزدیک به پایین‌ترین سطح شش ماهه معامله شد، زیرا بانک مرکزی ژاپن سیاست پولی ضعیف خود را حفظ کرد، در حالی که USD/CNY ثابت در 7.1795 معامله شد و یوان چین در نوسان بود.