به گزارش اکوایران، بازار ارز در روز یکشنبه در جهت مخالف شنبه حرکت کرد. قیمت دلار هرات که در پشت خط شنبه در 50 هزار و 700 تومان بسته شده بود، در معاملات یکشنبه با گپ منفی آغاز به کار کرد. بازار ارز هرات در 50 هزار و 500 تومان شروع کرد و از ساعت 11 به بعد کاهشی شد. قیمت دلار در نیمه دوم معاملات یک کانال پایین رفت و در 49 هزار و 850 تومان بسته شد.

این رقم به‌واسطه تعطیلی یک هفته‌ای بازار هرات به مناسبت عید قربان، آخرین نرخ دلار در این بازار بود. به گفته معامله‌گران بازارهای دبی و سلیمانیه هم از روز دوشنبه به تعطیلی یک هفته‌ای می‌روند. به عقیده آن‌ها در روز یکشنبه به دلیل این تعطیلی‌ها خریدار در بازار نبود و قیمت دلار شل شد. در معاملات شنبه قیمت دلار تهران به زیر هرات رفت؛ حتی زمانی که قیمت دلار هرات در کانال 50 هزار تومان نوسان می‌داد قیمت دلار تهران در کانال 49 هزار تومان بود.

بعد از تعطیلی بازارهای همسایه، معامله‌گران به تحلیل بازار در روزهای تعطیل پرداختند. عده‌ای معتقدند با توجه به تعطیلی، خریدار در بازار نیست و حواله به کشورهای همسایه هم بسته شده است. از نگاه آن‌ها با این تعریف قیمت دلار تهران می‌تواند بر مدار کاهش باشد؛ اما در مقابل، یکسری از معامله‌گران معتقدند با توجه به این تعطیلی، بازار در اختیار نوسان‌گیران خواهد بود و هم احتمال بالایی وجود دارد و هم پایینی.

به عقیده تکنیکال‌کاران سطح حمایتی 49 هزار و 800 تومان عدد مهمی است و اگر بازار ارز از این مرز عقب بنشیند، احتمال کاهش تا کف 49 هزار تومان وجود دارد؛ اما اگر قیمت دلار از در این سطح حمایت شود، اولین مقاومت بازار 50 هزار و 200 تومان و مقاومت بعدی 50 هزار و 500 تومان خواهد بود. معامله‌گران فنی که به صورت میان‌مدت تحلیل می‌کنند، می‌گویند همچنان قیمت زیر میانگین متحرک قیمتی 200 روزه است و بازار ارز برای صعود میان‌مدت احتیاج به شکست قوی در 51 هزار و 200 تومان دارد.

معامله‌گران با توجه به آغاز ماه محرم در انتهای تیر، معتقدند که قیمت‌های بازار ارز و بازار سکه در این ماه رِنج خواهد بود و خریدار گیر می‌افتد.