به گزارش اکوایران، بازار ارز و سکه تهران در اولین روز هفته جاری شاهد نوسان صعودی قیمت دلار  و  قیمت سکه  بود. برخی از معامله گران امروز مدعی بودند که  نرخ دلار  تا مرز حمایتی 49 هزار و 700 تومان بالا رفت که نسبت به عصر چهارشنبه گذشته تقریبا 400 تومان بالاتر بود.

بازار درهم نیز امروز به دلیل تعطیلات عید قربان کم رونق بود. با این حال نرخ حواله درهم تقریبا 200 تومان بالا تر از سه روز قبل به فروش رسید. قیمت درهم  امروز 13 هزار و 800 تومان بود. 

اثر سیگنال‌های سیاسی روی قیمت دلار 

در دو روز پایانی هفته انتشار برخی از اخبار و سیگنال‌های منفی پیرامون مذاکرات ایران و امریکا باعث شده برخی از تحلیلگران سیاسی و اقتصادی از احتمال نوسانات صعودی  نرخ دلار  در روز جاری سخن بگویند. 

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه  آمریکا روز چهارشنبه در جریان یک نشست خبری وجود هرگونه مذاکرات هسته‌ای با ایران را تکذیب کرد اما تاکید کرد که ما همچنان علاقه‌مند به یافتن مسیرهای دیپلماتیک با ایران هستیم.

از سوی دیگر وبگاه میدل ایست‌آی نیز در روز‌های اخیر در مطلبی از توقف مذاکرات جدید ایران و  آمریکا  خبر داد. میدل ایست‌آی علت توقف را موافقت نکردن ایران با برخی از خواسته‌های واشنگتن اعلام کرد.

برخی از تحلیلگران مدعی بودند کنار گذاشتن رابرت مالی از نمایندگی وزارت خارجه آمریکا در امور ایران و سپردن امور به جانشین او یکی دیگر از دلایل  نوسان صعودی دلار در روز جاری بود. 

از طرفی هم رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در مصاحبه با شبکه «فرانس 24» گفته برجام  در وضعیت بسیار بدی قرار دارد. به عقیده او  برجام  یک پوسته خالی است و هیچ‌کس نمی‌تواند این توافق را مرده بداند اما هیچ‌گونه فعالیت دیپلماتیکی در خصوص آن انجام نمی‌شود. گروسی گفته نوع توافقی که ممکن است بین ایران و آمریکا وجود داشته باشد به تصمیمات سیاسی کشورها مربوط می‌شود. 

نوسان صعودی نرخ طلا و سکه 

امروز همزمان با صعود اندک نرخ دلار  قیمت طلا  و سکه هم نوسان صعودی را ثبت کرد.  قیمت طلا  18 عیار ظهر امروز در مقایسه با 3 روز تقریبا 33 هزار  200 تومان بالاتر معامله شد. قیمت هر گرم طلا 18 عیار امروز طبق سایت اتحادیه طلا و ارز 2 میلیون و 381 هزار و 600 تومان بود. 

همچنین امروز طبق سایت اتحادیه طلا و ارز قیمت سکه  امامی تا کانال 29 میلیون تومان بالا رفت اما ظهر امروز در محدوده 28 میلیون و 800 هزار تومان معامله شد.این قیمت در واقع 400 هزار تومان بیشتر از عصر چهارشنبه گذشته بود.