به گزارش اکوایران، قیمت دلار آمریکا در معاملات امروز مسیر نزولی را دنبال کرد و حوالی عصر امروز 150 تومان پایین‌تر از عصر روز گذشته قرار گرفت. شنیده‌ها حاکی از آن است که مذاکرات امروز در سطح کارشناسی از سرگرفته شد و انتظار می‌رود روسای هیئت‌ها در اواخر هفته به مذاکرات بازگردند. احتمالا این خبر  در افت قیمت دلار موثر بود.

photo_۲۰۲۲-۰۱-۳۱_۱۵-۴۰-۴۸

قیمت سکه مرز حساس را از دست داد

قیمت طلای جهانی در آخرین روزهای هفته گذشته عملکرد ضعیفی داشت و مرز 1800 دلار را از دست داده بود. قیمت طلا در پایان معاملات روز جمعه حدود 1792 دلار بود. قیمت طلا در ساعت 15 و 57 دقیقه عصر امروز به وقت ایران 1791 دلار گزارش می‌شد و هنوز تغییرات مثبت معناداری نسبت به عصر روز جمعه ثبت نکرده بود. قیمت طلا به کمک سکه نیامده بود و تغییرات قیمت دلار نیز منفی بود، اما سکه در مقابل کاهش قیمت مقاومت می‌کرد. قیمت سکه در شروع معاملات امروز با رشد 15 هزار تومانی نسبت به عصر روز گذشته روی 12 میلیون و 375 هزار تومان قرار داشت. قیمت دلار در طول معاملات امروز مسیر نزولی را دنبال کرد و قیمت سکه در نهایت مقاومت خود را از دست داد. قیمت سکه امامی در آخرین ساعات معاملات امروز 125 هزار تومان از عصر روز گذشته پایین‌تر بود و 12 میلیون و 235 هزار تومان گزارش می‌شد. قیمت سکه مرز 12 میلیون و 300 هزار تومان را از دست داده بود و اندازه حباب آن 3.7 درصد به دست می‌آمد. روز گذشته و صبح امروز اندازه حباب قیمت سکه بالای 4 درصد و نزدیک به 5 درصد بود، اما امروز در نهایت قیمت سکه تسلیم روند قیمتی طلا و دلار شد و با قرار گرفتن زیر مرز حساس 12 میلیون و 300 هزار تومان، فاصله خود با ارزش ذاتی‌اش را کاهش داد.

photo_۲۰۲۲-۰۱-۳۱_۱۶-۲۳-۴۶

برای جمع‌بندی می‌توان گفت قیمت دلار در معاملات امروز به سمت عقب بازگشت. قیمت طلای جهانی تا حوالی عصر امروز به وقت ایران هنوز نتوانسته بود، افت آخر هفته گذشته را جبران کند. قیمت سکه در ابتدای کار در مقابل کاهش قیمت مقاومت می‌کرد، اما در نهایت مقاومت خود را از دست داد. قیمت سکه به زیر مرز 12 میلیون و 300 هزار تومان کشیده و اندازه حباب آن کوچک شد.

photo_۲۰۲۲-۰۱-۳۱_۱۶-۲۳-۴۸