به گزارش اکوایران، قیمت دلار آمریکا در معاملات امروز افزایش یافت و 50 تومان بالاتر از عصر روز گذشته قرار گرفت.  روند قیمت دلار در معاملات امروز نشان می‌داد که بازار ارز نسبتا پایدار است. قیمت دلار در شروع کار به طور معناداری افزایش یافته بود، اما در ادامه روند نزولی را پیمود و به قیمت روز گذشته نزدیک شد. فعالان بازار در حال حاضر احتمال زیادی برای حصول توافق قائل هستند و این مسئله مانع آن می‌شود که قیمت دلار ناپایدار شود و روند صعودی ادامه‌دار را دنبال کند. از طرف دیگر کاهش قیمت دلار نیز دشوار است. زیرا یک احتمال وجود دارد که اثر توافق احتمالی در بازار تخلیه شده باشد و قیمت تعادلی دلار در صورت حصول توافق خیلی با سطوح کنونی فاصله نداشته باشد. از طرف دیگر مسئله کسری بودجه دولت مطرح است. به نظر نمی‌رسد حصول توافق به تنهایی بتواند مشکل کسری بودجه را مرتفع کند و سطح بالای کسری بودجه به معنای تورم و افزایش نرخ ارز در بلند مدت است.

photo_2022-01-26_16-14-37

حباب قیمت سکه حدود 3 درصد است

قیمت طلای جهانی در معاملات روز گذشته رقم‌هایی بالای مرز 1850 دلار را به ثبت رساند، اما در نهایت روی 1848 دلار قرار گرفت. قیمت طلا در ساعت 13 و 30 دقیقه عصر امروز به وقت ایران روی 1843 دلار و پایین‌تر از نرخ بسته‌شده دیروز قرار داشت، اما نمی‌توان گفت قیمت طلا سیگنال نزولی برای بازار سکه ارسال کرد، زیرا عملکرد آن به طور کلی در این هفته امیدوارکننده بود. قیمت سکه تحت تاثیر وضعیت امیدوارکننده طلای جهانی و رشد قیمت دلار در آخرین ساعات معاملات امروز 135 هزار تومان بالاتر از عصر روز گذشته و روی 12 میلیون و 580 هزار تومان قرار گرفت. اندازه حباب قیمتی سکه حدود 3 درصد به دست می‌آمد.

photo_۲۰۲۲-۰۱-۲۶_۱۶-۲۸-۵۷

برای جمع‌بندی می‌توان گفت قیمت دلار در شروع معاملات امروز به طور معناداری افزایش یافت، اما در ادامه با حرکت به سمت پایین قدری از رشد ابتدای کار را جبران کرد. بازار دلار تعادل خود را از دست نداد. بازدهی قیمت سکه نیز نسبت به عصر روز گذشته مثبت بود و اندازه حباب آن در آخرین ساعات معاملات امروز حدود 3 درصد به دست می‌آمد.

photo_۲۰۲۲-۰۱-۲۶_۱۶-۲۸-۵۸