به گزارش اکوایران، اجماع در بازار ارز شکسته است. در حالیکه پاییز سال قبل برآیند اخبار سیاسی که از جانب اروپا، آمریکا، کشورهای آسیایی و عربی به بازار ارز منعکس می‌شد غالبا منفی بود و موجب رشد دلار می‌شد، این روزها شرایط نسبت به آن زمان تغییر کرده و در شرایطی که اتحادیه اروپا و انگلیس می‌خواهند برخلاف برجام و پس از پایان مهلت تعیین شده در آن تحریم‌های موشکی ایران را حفظ کنند، تهران و قاهره می‌خواهند پس از چهار دهه ارتباطات را از سر بگیرند.

پس از بهبود روابط با عربستان و تعمیق روابط با کشورهای عربی، مصر تنها کشوری است که گره روابطش با ایران باز نشده بود که به نظر می رسد یخ دیپلماسی میان دو کشور در حال آب شدن است.

خبر مثبت دیگری هم که به بازار ارز مخابره شده توسط خبرگزاری فارس بوده که گفته ایران سیزدهم تیر در نشست مجازی سازمان همکاری شانگهای به ریاست هند رسما عضو این سازمان خواهد شد.

از آنجا که این سازمان بیشترین تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان انرژی جهان را دارد و گسترش همکاری های تجاری یکی از اهداف این سازمان است، این عضویت ممکن است موجب بهبود روابط ایران با کشورهای منطقه و تقویت تجارت شود تا از طریق کاهش تنش‌ها، بهبود روابط و تقویت تجارت، بازار ارز را تحت تاثیر قرار دهد و تکانه‌های افزایشی را محدودتر کند.

مقاومت پرتراکم دلار

دلار آرام و با احتیاط به کانال 50 هزار تومانی وارد شد ولی در کندل دیروز، قیمت باز شدن و بسته شدن آن در یک سطح قرار گرفت. اگرچه دلار آرام در جهت صعودی بازار به سمت مقاومت ها می خزد و بازگشایی بازار های مرزی نیز میتواند موجب رونق معاملات پس از چند روز تعطیلی شود، ولی کندل دوجی آن نشان دهنده بلاتکلیفی معامله گران در روز گذشته است، این کندل نشان میدهد هنوز معامله گران بازار درباره روند صعودی بازار به اجماع نرسیده اند. از طرفی از  نظر تکنیکالی  بر روی نمودار دلار در ناحیه قیمتی 51 هزار و 500 تومان تا 52 هزار تومان یک ناحیه پرتراکم مقاومتی مشاهده می شود که تا دلار بالای آن تثبیت نشود خیال تکنیکال کاران آسوده نخواهد شد.

 مثلث افزایشی در نیم سکه

نیم سکه که در کاهش اخیر دلار اصلاح قابل توجهی را ثبت کرده پس از لمس کف چهارده میلیون و پانصد هزار تومانی در تاریخ 22 خرداد یک مثلث افزایشی را تشکیل داده است. در مثلث افزایشی قیمت ها پس از برخود به یک محدوه مقاومتی مشخص نوسان کمتری  می کنند تا درباره ادامه مسیر تصمیم گیری کنند. بر اساس آنچه نمودار نشان میدهد محدوده مقاومتی 16 میلیون تومان مقاومت مهم مثلث افزایشی نیم سکه است که تثبیت مناسب بالای آن می تواند موجب بازدهی بهتر نیم سکه شود.

شرط صعودی بورس و گروه خودرو

بازار سرمایه روز قبل با استقبال خریداران مواجه شد و ارزش معاملات خرد بهبود یافت، تحلیلگران معتقدند برای شکل گیری روند صعودی در بازار ارزش معاملات خرد نیز باید روند صعودی به خود بگیرد و در گام اول با رسیدن به بالای محدوده ده هزار میلیارد تومانی خود را در بالای آن محدوده تثبیت کند.

اکثر نمادهای گروه خودرو در روز قبل به حمایت های تکنیکالی مهم و جذابی رسیده اند، همین مسِله باعث شد گروه خودرو روز قبل با استقبال خوبی در سمت خرید مواجه شود.

بررسی شاخص خودرو نشان میدهد که این گروه یک کندل تقریبا قدرتمند را روز قبل ثبت کرده است. آر اس آی از یک محدوه زون حمایتی به بالا برگشته است.

بر اساس آنچه نمودار نشان میدهد اگر گروه خودرو امروز هم مانند دیروز با استقبال خوبی مواجه شود اندیکاتور مکدی سیگنال صعودی صادر می کند.

مقاومت محدوه 370 هزار تا 380 هزار نیز مقاومت مهم خط روند صعودی شاخص گروه خودرو است که این گروه در اصلاح اخیر خود از دست داده است، از نظر تکنیکی گروه خودرو برای اینکه به روند صعودی برگردد باید بالای این محدوده مقاومتی تثبیت شود.