به گزارش اکوایران، بازارها در برزخ اخبار گرفتار شده‌اند و همین مسأله انتخاب مسیر را برای معامله‌گران سخت کرده است. دلار که دو روز قبل با خبر ناآرامی‌های روسیه از جا پرید و خود را تا کانال ۵۰ هزار تومانی بالا کشید، دو روزی است که به دلیل احتیاط نسبت به احتمال برقراری توافق مبادله زندانیان، دلِ ماندن در این کانال را نداشته و جابجا شده است.

شرایط برای معامله‌گران بازار سرمایه از بازار ارز سخت‌تر بود و در حالیکه با خبر افزایش نرخ ارز تسعیر گروه پالایشگاهی این گروه با رنج مثبت و افزایش تقاضا مواجه شده بودند روز قبل با عقب‌نشینی از این خبر و برگشت نرخ ارز تسعیر به کانال ۲۸ هزار تومان نیز صندوق پالایش با رنج منفی معامله شد.

بررسی این اخبار و‌ روند قیمت‌ها نشان می‌دهد که بازارها در برزخ اخبار بلاتکلیف شده‌اند و در آستانه‌های محدودی نوسان می‌کنند ولی جان افزایش‌های پرشتاب و سقوط‌های سنگین را ندارند.

تلاش بی‌ثمر دلار برای تثبیت در کانال ۵۰ هزار تومانی

دلار در معاملات روز قبل هم نتوانست در محدوده کانال ۵۰ هزار تومانی جا خوش کند و آخرین تلاشش هم برای ماندگاری در این کانال بی‌ثمر بود. روز قبل دلار به حمایت کیوجنسن اندیکاتور ایچی‌کومو واکنش داد و پس از نزدیکی به این حمایت به بالای این محدوده بازگشت حال باید دید اخباری که بازار ارز را مورد هدف قرار می‌دهد در ادامه می تواند دلار را به بالای مقاومت ۵۰ هزار و ۲۰۰ تواند بکشاند و یا حمایت ۴۹ هزار و ۵۰۰ و پس از آن محدوده ۴۸ هزار و ۸۰۰ تومان هدف پیش روی دلار خواهد بود.

سکه رفاه ارزان‌تر از بازار آزاد

سکه رفاه پایین تر از قیمت بازار سکه امامی معامله می شود که نشان میدهد انتظارات بازار کنترل شده است و هیجانات افزایشی بر تعیین قیمت سکه اثر نمی گذارد. حمایت روانی محدوده ۲۸ میلیون تومان حمایت مهمی است که پیش روی سکه قرار دارد ولی مقاومت ۲۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و مقاومت روانی ۲۹ میلیون تومان پیش روی سکه رفاه است.

سیگنال فنی صعودی برای ربع سکه

ربع سکه نیز نماینده تقاضای خرد است که بررسی نمودار آن نشان میدهد که اندیکاتور مکدی برای ربع سکه سیگنال صعودی صادر کرده است.مقاومت ۱۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان و ۱۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان مقاومت های پیش روی ربع سکه هستند حمایت محدوده ۱۰ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان نیز پیش روی ربع سکه قرار دارد.

رنج مثبت و منفی نماد پالایش با یک خبر

پس از خبر های ضد و نقیضی که در بازار سرمایه برای گروه خودروسازی مبنی بر عرضه و عدم عرضه خودرو در بورس کالا و قیمت گذاری مطرح می شد، گروه پالایش نیز با نوسانات خبری مواجه شده اند. خبر افزایش نرخ تسعیر سهام پالایشگاهی، صندوق پالایش را شوکه کرد در ابتدا صندوق پالایش با رنج مثبت و افزایش تقاضا مواجه شد ولی در ادامه لغو این گزارش باعث ایجاد فشار فروش و کاهش ارزش صندوق پالایش شد.

بررسی نمودار صندوق پالایش نشان میدهد این نماد حمایت های محدوده ۱۶ هزارو‌۳۰۰ و همچنین ۱۵ هزار و ۹۵۰ تومان را پیش رو دارد و مقاومت ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان مهم ترین سد قیمتی پیش روی صندوق پالایش است.