به گزارش اکوایران، طلا در بالای 1900 دلار ثابت ماند. همچنین مس با افزایش قدرت تولید در چین افزایش یافت.

قیمت طلا در معاملات اولیه روز دوشنبه حرکت اندکی داشت زیرا بازارها در این هفته منتظر نشانه‌های بیشتری برای اقتصاد ایالات متحده بودند، در حالی که قیمت مس بر اساس داده‌هایی که نشان دهنده قدرت بخش تولید چین بود، افزایش یافت.

فلز زرد با افت شاخص قیمت مخارج مصرف شخصی - نشانگر تورم ترجیحی فدرال رزرو - بر دلار تاثیر گذاشت و باعث افزایش در اکثر طبقات دارایی شد.

اما تورم اصلی PCE همچنان بالا باقی مانده است، روندی که انتظار میرود فدرال رزرو در کوتاه مدت نرخ بهره را افزایش دهد. نرخ بالای هسته مرکزی، همراه با برخی نشانه‌های انعطاف‌پذیری در اقتصاد ایالات متحده، باعث شد که بازارها با احتمال تقریباً 87 پیش بینی افزایش نرخ بهره را داشته باشند.

انتظار می‌رود افزایش نرخ‌های بهره هر گونه سود بالقوه در طلا را محدود کند، همانطور که اشتهای ریسک را بهبود می‌بخشد.

هر اونس طلا با 0.1 درصد کاهش به 1917.24 دلار رسید، در حالی که معاملات آتی طلا تا ساعت 22:07 به وقت محلی (02:07 به وقت گرینویچ) با 0.2 درصد کاهش به 1925.15 دلار در هر اونس رسید.

کاهش قیمت نفت

قیمت نفت روز دوشنبه 1 درصد کاهش یافت زیرا نگرانی‌ها در مورد کند شدن اقتصاد جهانی و افزایش احتمالی نرخ بهره آمریکا بر کاهش عرضه اعلام شده برای ماه آگوست توسط صادرکنندگان بزرگ عربستان سعودی و روسیه غلبه کرد.

بهای معاملات آتی نفت برنت با ۱ درصد یا ۷۶ سنت کاهش به ۷۴ دلار و ۶۵ سنت در هر بشکه رسید در حالی که نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۱.۲ درصد یا ۸۵ سنت کاهش به ۶۹ دلار و ۷۹ سنت رسید.

خبرگزاری دولتی عربستان سعودی روز دوشنبه اعلام کرد که کاهش داوطلبانه یک میلیون بشکه در روز خود را برای یک ماه دیگر تمدید می‌کند تا اوت را نیز در بر گیرد.

اما بررسی‌های تجاری نشان داد که فعالیت کارخانه‌های جهانی در ماه ژوئن کاهش یافت، قیمت‌ها کاهش یافت زیرا کاهش تقاضا در چین و اروپا چشم‌انداز صادرکنندگان را تیره کرد.

ترس از کاهش بیشتر رشد اقتصادی که تقاضای سوخت را کاهش می‌دهد، روز جمعه با ادامه پیشی گرفتن تورم ایالات متحده از هدف 2 درصدی بانک مرکزی، افزایش یافت و نگرانی از افزایش بیشتر نرخ بهره را برانگیخت.

نرخ‌های بهره بالاتر آمریکا می‌تواند دلار را تقویت کند و نفت را برای خریدارانی که ارزهای دیگر دارند گران‌تر کند.

جان کیلداف، شریک Again Capital LLC در نیویورک، گفت: نفت با بادهای معکوس اقتصادی جدی مواجه است و بازار در تلاش است تا معنای کاهش اضافی قیمت نفت خام را در این زمینه درک کند.