به گزارش اکوایران، قیمت دلار در انتهای هفته گذشته با اخبار نشست شورای امنیت مقاومت 50 هزار و 200 تومان را شکست و بیشترین قیمت روز پنجشنبه 50 هزار و 800 تومان ثبت شد. قیمت دلار از این سطح مقاومتی نتوانست عبور کند و با کاهش در 50 هزار و 640 تومان بسته شد.

قیمت دلار در پشت خط جمعه شب در 50 هزار و 400 تومان کار خود را به پایان رساند. قیمت درهم در روز پنجشنبه با گپ مثبت 100 تومانی باز شد و در 13 هزار و 950 تومان کار خود را به پایان رساند. با این قیمت درهم امارات دوباره ارزش دلار در ایران بالای 51 هزار تومان برآورد می‌شود. قیمت تتر همراه در انتهای هفته گذشته با سایر بازارها افزایش پیدا کرد و حتی رشد قیمت بیشتری را ثبت کرد. تتر در روز جمعه تا مرز 52 هزار تومان بالا رفت و از این مرز مقاومتی تا کف 51 هزار تومان کاهش پیدا کرد. 

صحبت‌های گروسی درباره همکاری ایران با آژانس در پشت خط جمعه مورد توجه معامله‌گران بود. رئیس آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز جمعه گفت که همکاری آژانس با ایران «رضایت‌بخش نیست». بر اساس پیش‌بینی‌ها، قیمت دلار امروز توسط معامله‌گران با این خبر دلار می‌تواند در روز شنبه کانال 50 هزار تومان را حفظ کند؛ اما در مقابل عده‌ای از معامله‌گران می‌گویند قیمت دلار به خاطر نشست شورای امنیت بالا آمد و در ادامه دوباره به کانال 49 هزار تومان برمی‌گردد.

بر اساس چارت قیمت دلار فنی‌ها معتقدند تثبیت قیمت دلار بالای حمایت  50 هزار و 200 تومان در بازار احتمال شکسته شدن سطح مقاومت 50 هزار و 700 تومان را زیاد می‌کند. آن‌ها می‌گویند تا زمانی که قیمت دلار بالای 49 هزار و 800 تومان است شانس صعود بیشتر است؛ اما در صورت از دست رفتن این مرز حمایت قیمت دلار با کاهش حتی می‌تواند کف 49 هزار تومان را از دست بدهد.

تکنیکال‌کاران درهم امارات معتقدند تثبیت قیمت دلار بالای 13 هزار و 800 تومان قیمت دلار را به سمت کانال 51 هزار تومان سوق می‌دهد. طی هفته گذشته مرز روانی 14 هزار تومان به مقاومت سختی تبدیل شده است و اگر این مرز در بازار بشکند سوخت افزایش قیمت دلار محیاست. البته به عقیده عده‌ای از معامله‌گران با توجه به کاهش قیمت دلار هرات در پشت خط جمعه احتمال اینکه قیمت درهم امروز با گپ منفی باز شود زیاد است.