به گزارش اکوایران، بازار ارز از روز دوشنبه هفته گذشته با تعطیل شدن بازارهای همسایه به مناسبت عید قربان، روزهای رنجی را سپری می‌کند. با اینکه در این روزها معامله‌گران چشم‌انتظار اخبار حول توافق موقت، تبادل زندانیان و آزادسازی پول های بلوکه شده ایران هستند، اما هر روز این اخبار در بازار بی‌رنگ‌تر می‌شوند.

در انتهای هفته گذشته با کنار رفتن رابرت مالی، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران در دولت بایدن، اخبار توافق رنگ باختند و تحلیل‌های خبری در این باره منفی شدند. 

معامله‌گران معتقدند با رنگ باختن این اخبار و پایان زمان اصلاح چارت، با باز شدن بازارهای همسایه احتمال صعود در بازار ارز بیشتر است. به عقیده آن‌ها بازار دبی بسیار مهم است و افزایش تقاضا می‌تواند قیمت درهم امارات را به بالای مرز مقاومت برساند. در مقابل، عده‌ای می‌گویند بازارساز می‌تواند با تزریق درهم و اخبار بازار را همچنان در همین محدوده رنج نگه دارد.

به عقیده این دسته از معامله‌گران خبر پیوستن ایران به سازمان همکاری شانگهای می‌تواند از جمله خبرهای مثبتی باشد که در این هفته به بازار می‌رسد.

تکنیکال‌کاران معتقدند چارت قیمتی دلار به انتهای اصلاح زمانی نزدیک شده است و با ورود قیمت دلار هرات ، دلار سلیمانیه و درهم امارات در دوشنبه، امکان نوسان در بازار وجود دارد. آخرین قیمت دلار هرات قبل از بسته شدن بازارها 49 هزار و 650 تومان و آخرین قیمت درهم امارات 13 هزار و 600 تومان بوده است.

فنی‌ها معتقدند اگر قیمت درهم امارات به بالای مقاومت 13 هزار و 800 تومان برود و تثبیت دهد سوخت افزایش قیمت دلار مهیاست و دلار می‌تواند وارد دامنه 50 هزار تومان شود. اگر در روز شنبه قیمت دلار به بالای مرز روانی 50 هزار تومان برود مقاومت بعدی 50 هزار و 800 تومان خواهد بود؛ اما بازار برای نزول بیشتر حمایت مهم 48 هزار و 800 تومان را دارد. قیمت دلار بین دو سطح 48 هزار و 600 تا 48 هزار و 800 تومان حمایت مهمی درست کرده که در روزهای گذشته هر وقت به آن رسیده واکنش داشته است.

برای باز شدن قیمت دلار هرات هم قیمت‌های متنوعی در بازار وجود دارد؛ از 49 هزار و 400 تومان گرفته تا 50 هزار و 400 تومان. معامله‌گران می‌گویند تا باز شدن بازارهای همسایه قیمت دلار می‌تواند بین 49 تا 50 هزار تومان نوسان داشته باشد.