به گزارش اکوایران، بازار ارز هرات در روز دوشنبه با یک نوسان رفت و برگشتی به کانال 50 هزار تومان، دوباره به کانال 49 هزار تومان برگشت. قیمت دلار در 49 هزار و 800 تومان باز شد و با افزایش تا مرز مقاومت 50 هزار تومان هم رفت اما در شکستن این سطح ناکام ماند. نرخ پس از برخورد به مقاومت کاهشی شد و دوباره کانال 49 هزار تومان برگشت.

پایین‌ترین قیمت دلار در روز دوشنبه 49 هزار و 500 تومان بود و در نهایت 49 هزار و 650 تومان بسته شد. این در حالی بود که قیمت دلار در بازار تهران و سلیمانیه پایین‌تر از هرات معامله می‌شد. در روز دوشنبه قیمت دلار در تهران و سلیمانیه بیشتر در نیمه اول کانال 49 هزار تومان در معامله بود و معامله‌گران می‌گفتند نرخ شل شده است.

قیمت تتر هم در معاملات دوشنبه بین 49 هزار و 900 تا 50 هزار و 200 تومان رنج شده بود و اکثر معاملات در مرز 50 هزار تومان معامله می‌شد.

چرا قیمت دلار تهران و سلیمانیه شل است؟

معامله‌گران می‌گویند بازار محتاط شده است و در این روزها کمتر کسی خریدار می‌شود. آن‌ها با اشاره به اخبار تبادل زندانیان و آزادسازی پول های بلوکه شده ایران از خرید ترس دارند و تعطیلی بازارهای همسایه به دلیل عید قربان به نبود خریدار دامن زده است. در بازار سکه هم گفته می‌شد کمتر کسی خریدار است.

دوشنبه شب یک خبر درمورد پرداخت بدهی گازی عراق به ایران وجود داشت که گفته شده بود به دلیل تحریم‌ها انتقال این دارایی امکان‌پذیر نیست. به عقیده معامله‌گران در روز سه‌شنبه نوسان‌گیران می‌توانند با این خبر به بازار یک نوسان افزایشی بدهند.

تکنیکال‌کاران معتقدند تا مرز 49 هزار و 500 تومان از دست نرود قیمت دلار می‌تواند وارد کانال 50 هزار تومان شود. آن‌ها می‌گویند در صورت نفوذ قیمت دلار به زیر این سطح مجددا در حمایت 48 هزار و 800 تومان و 48 هزار 600 تومان خرید دارد. اما فنی‌های میانمدت کار معتقدند دلار فعلا تایید صعود قطعی نداده است و دوباره در همین سطوح نوسان خواهد داد. عده‌ای معامله‌گران می‌گویند تکلیف قیمت دلار از دهم تیر به بعد مشخص خواهد شد.

نکته قیمتی این بود که با وجود تعطیلی کانال‌های دلاری همسایه و حتی درهم امارات نرخ‌دهی داشتند با این تفاوت که در روز دوشنبه فقط قیمت نقدی زده می‌شد و خبری از قیمت فردایی دلار نبود.