به گزارش اکوایران، برای دومین روز پیاپی قیمت دلار هرات پایین‌تر از کانال 50 هزار تومان بسته شد. قیمت دلار که در معاملات دوشنبه 50 هزار و 50 تومان آغاز کرده بود، با کاهش در حمایت 49 هزار و 800 تومان کار خود را به پایان رساند.

قیمت درهم امارات هم در روز دوشنبه زیر سطح مهم مقاومتی 13 هزار و 800 تومان بسته شد. در معاملات دوشنبه حداکثر قیمت تتر در مقاومت 50 هزار و 800 تومان بود و از آنجا با کاهش به 50 هزار و 300 تومان رسید.

تکنیکال‌کاران می‌گویند قیمت دلار امروز اگر سطح حمایتی مهم 49 هزار و 600 تومان را از دست بدهد، سطح حمایتی بعدی 49 هزار و 200 تومان خواهد بود. در صورت حفظ این مرز حمایتی قیمت دلار می‌تواند با افزایش دوباره برای رسیدن به کانال 50 هزار تومان تلاش کند؛ اما اگر حمایت 49 هزار و 200 تومان هم از دست برود حمایت بعدی 48 هزار و 800 تومان است.

با توجه به نوسان رفت و برگشتی بازار در این روزها، معامله‌گران کاهشی معتقدند تمام بالایی‌ها از جنس پولبک هستند؛ یعنی یک سطح حمایتی از دست می‌رود و قیمت دلار با برخورد به حمایت پایینی، با توجه به جنس پولبک می‌تواند تا حمایت قبلی بالا بیاید و دوباره کاهش دهد.

معامله‌گران می‌گویند این روزها بازار ارز رنج شده و در مسیر آرامی قرار گرفته است. به عقیده آن‌ها پس از این زمان استراحت بازار، قیمت دلار در اوایل مرداد تعیین تکلیف خواهد کرد؛ یا کف قیمتی سال 1402 یعنی 46 هزار و 700 تومان را از دست می‌دهد و کف جدید می‌سازد یا قیمت به بالای میانگین متحرک می‌رود و در این صورت شاهد افزایش قیمت به بالای 52 هزار خواهیم بود.

معامله‌گران می‌گویند در صورت کف‌شکنی قیمت می‌تواند تا حمایت 44 هزار تا 42 هزار تومان عقب بنشیند. از نظر معامله‌گران قیمت دلار تا شروع ماه محرم و اوایل مرداد، نوسان رفت و برگشتی یا مار و پله‌ای خسته‌کننده خواهد داشت تا هم خریداران و هم فروشندگان از بازار ارز خارج شوند.