به گزارش اکوایران،  قیمت دلار در تهران که مدتی را در محدوده 49 هزار و 300 تا 49 هزار تومان معامله شده بود امروز یکشنبه 25 تیر ماه در کانال 48 هزار تومان شروع به کار کرد.

معامله گران می‌گفتند این نوسان کاهشی نرخ دلار از بازار پشت خطی دیشب آغاز شده بود. طبق ادعای معامله گران نرخ دلار  در بازار امروز تا نیمه کانال 48 هزارتومان پایین آمد. 

اثر از دست رفتن حمایت ابر کومو

 تکنیکالیست ها پیش از آغاز معاملات امروز گفته بودند از دست رفتن حمایت ابر کومو کار دست اسکناس آمریکایی داد و دلار در روز قبل خط حمایت روند صعودی نه ماهه خود را شکست که اگر پایین آن تثبیت شود چارت ها سیگنال نزولی را صادر میکنند.حمایت های ۴۸ هزار و ۶۰۰ و ۴۷ هزار تومان حمایت های پیشروی دلار هستند که شکست آن ها میتواند دلار را تا محدوده ۴۴ هزار تومان کاهش دهد.

این حمایت بشکند، دلار سقوط می‌کند

کاهش  قیمت دلار در هرات 

نرخ دلار در هرات هم امروز امروز نه تنها مرز حمایتی 49 هزار و 200 تومان را از دست داد بلکه تا 48 هزارو 700 تومان پایین آمد.این قیمت در مقایسه با روز قبل در حول و حوش 500 تومان کاهش را نشان می دهد. 

نرخ حواله درهم تسلیم شد

 نرخ حواله درهم نیز که روز گذشته در برابر کاهش قیمت مقاومت کرده بود امروز تسلیم شد و به سمت پله های پایین تر حرکت کرد.  قیمت درهم  در امروز با گپ منفی 90 تومانی راهی بازار شد و در نیمه ظهر امروز 160 تومان کاهش نسبت به عصر دیروز در حدود 13 هزارو660 تومان به فروش رسید.

اثر محرم روی دلار 

معامله گران می گفتند با نزدیک شدن به دهه اول محرم  بازار ارز  تهران با کاهش تقاضا همراه شده و یکی از دلایل کم شدن حجم خریدها در بازار ممکن است ناشی از همین عامل باشد.

افت محدود قیمت طلا 18 عیار 

قیمت طلا 18 عیار در بازار امروز تا 2 میلیون و 329 هزار و 700 تومان بالا رفت اما ظهر امروز با 7 هزار تومان کاهش نسبت به روز قبل در محدوده 2میلیون و 324 هزار و 600 تومان به فروش رسید. 

سکه تغییر کانال داد

قیمت سکه امامی امروز همزمان با کاهش قیمت دلار  در مسیر نزول قرار گرفت.سکه امروز مرز 28 میلیون تومان را از دست داد و با 27 میلیون و 500 هزار تومان معامله شد.

حباب سکه پایین آمد

حباب سکه امامی که روز گذشته در حدود 24 درصد بود امروز به 23 درصد تقلیل پیدا کرد.ارزش ذاتی سکه امروز در حدود 22 میلیون و 307 هزار تومان بود که با قیمت نقدی در بازار نزدیک به 5 میلیون و 200 هزار تومان فاصله دارد.