به گزارش اکوایران، قیمت دلار در روز گذشته تحت تاثیر اخبار داخلی و خارجی بود.

دو روز پس از سفر وزیر خارجه عمان به تهران، خبر رویترز مبنی بر اینکه یک مقام آمریکایی مدعی شده آنتونی بلینکن معافیت تحریمی 120 روزه‌ای را امضا کرده که برای نخستین‌بار به عراق اجاره دهد هزینه برق صادره ایران را از طریق یک بانک غیرعراقی تسویه کند، قیمت دلار را کاهشی کرد.

قیمت دلار هرات در روز چهارشنبه 48 هزار و 600 تومان شروع به کار کرد و پس از 37 روز بالاخره حمایت 48 هزار و 500 تومان را از دست داد.

بازار ارز هرات با کاهش در پشت خط حتی به زیر حمایت 48 هزار و 200 تا 300 تومان رفت. خبر معافیت تحریمی 120 روزه در حالی از سوی رویترز اعلام شده که وزیر برق عراق عنوان کرده این موضوع فقط در رسانه‌ها موضوعیت داشته و هیچ‌گونه دستور رسمی برای پرداخت بدهی به ایران صادر نشده است.

شامگاه چهارشنبه همچنین خبر تحریم 14 بانک عراقی توسط آمریکا به بازار مخابره شد.

سوژه داغ بازار، تصمیم دولت در برنگشتن نرخ خوراکی پتروشیمی‌ها به قیمت قبلی بود. پس از این خبر معامله‌گران سیگنال افزایش قیمت ارز دریافت کردند و به باور آنها نقاط فعلی فرصت خرید است.

در همین راستا فنی‌های بازار معتقدند اگر قیمت دلار امروز - پنجشنبه 29 تیر - حمایت مهم 47 هزار و 900 تومان را از دست بدهد، می‌تواند به سمت کف قیمتی سال 1402 یعنی 46 هزار و 700 تومان حرکت کند.

حمایت 47 هزار و 900 تومان در بازار از این جهت حائز اهمیت است که آخرین لمس قیمت دلار در این نقطه با جهش بیش از هزار تومان همراه بوده است. در مقابل معامله‌گران تصور می‌کنند تا قیمت دلار مقاومت 48 هزار و 300 تومان را نشکند، امکان صعود قیمت در بازار ارز سخت می‌شود.

با توجه به ماندگاری قیمت طلای آبشده در کانال 10 میلیون تومان، افزایشی‌های بازار می‌گویند کاهش قیمت دلار به کف 48 هزار تومان، نوسان موقتی است و دلار با آبشده همراهی خواهد کرد.

از سوی دیگر کاهشی‌های بازار ارز نیز با اشاره به این نکته که در این بازار، گنده هرات در نرخ 48 هزار و 300 تومان خریدار نبوده، می‌گویند قیمت دلار امروز کانال 48 هزار تومان را از دست خواهد داد.

در مجموع اگر اخبار مثبتی که موجب کاهش قیمت دلار به کف 48 هزار تومان شده رنگ ببازند، می‌توانیم شاهد نوسان افزایشی و ورود قیمت دلار به کانال 49 هزار تومان باشیم.