به گزارش اکوایران، معامله‌گران می‌گویند سفر وزیر خارجه عمان کار خودش را کرد. قیمت دلار هرات  بعد از 37 روز بالاخره سطح حمایت 48 هزار و 500 تومان را از دست داد. در بامداد شب سه‌شنبه یک خبر از رویترز آمد مبنی بر اینکه یک مقام آمریکایی مدعی شده آنتونی بلینکن معافیت تحریمی ۱۲۰ روزه‌ای را امضا کرده که برای نخستین بار به عراق اجازه بدهد هزینه برق ایران را از طریق یک بانک غیرعراقی تسویه کند.

این خبر رویترز درحالی بود که رسانه عراقی میدل ایست نیوز به نقل از وزیر برق عراق گفته این موضوع تنها در رسانه‌ها منتشر شده و هیچ دستور رسمی به ما نرسیده است.

  قیمت دلار هرات در معاملات چهارشنبه 48 هزار و 600 تومان شروع شد و تا ساعت 12 و نیم در همین سطوح و حتی بالاتر نوسان داد. از این ساعت به بعد با کاهش سطح حمایتیش از دست رفت و به 48 هزار و 250 تومان رسید. بازار ارز هرات در پشت خط حمایت 48 هزار و 200 تا 300 تومان هم از دست داده و زیر این مرز معامله شد.

دوباره در روز چهارشنبه ساعت 12 و نیم سوژه معامله‌گران شد. آن‌ها می‌گویند تایم قرار فروش در بازار این ساعت شده است.  درهم در 13 هزار و 480 تومان باز شد و با کاهش به کف 13 هزار و 400 تومان رسید. با این نرخ درهم، دلار در کانال 49 برآورد می‌شود. معامله‌گران حتی قبل از آغاز به کار بازار دبی می‌گفتند جو درهم فروشنده‌ است. به عقیده آن‌ها در بازار چهارشنبه تزریق داشتیم.

یکسری از معامله‌گران تصور می‌کنند چپ بازارساز پر است و بازار کاملا در دست بانک مرکزیست، فقط اینکه رو نمی‌کند که چپش پر است.

قیمت تتر هم در معاملات عصر چهارشنبه به کانال 48 هزار تومان رسید و در مرز 48 و 49 هزار نوسان دارد.

 با این حالی که این بازارها کاهش داشتند طلای آبشده مستحکم کانال 10 میلیون را حفظ کرد و حبابش همچنان منفی است. در معاملات چهارشنبه سکه هم کاهش داشت و حباب آن به 4 میلیون و 700 هزار تومان رسید.

 دو خبر دیگر در بازار چهارشنبه مهم بوده که سیگنال منفی به بازار می‌دهد. یک خبر چند روز پیش درمورد ورود جنگده اف‌16 به تنگه هرمز، که این خبر سیگنال منفی برای بازار است. خبر دوم در مورد نرخ خوراک پتروشیمی‌هاست. بعد از تصمیم‌گیری دولت درباره برنگشتن قیمت خوراک پتروشیمی‌ها به نرخ قبلی در حوالی ساعت 12، معامله‌گران می‌گفتند زمان خرید فرا رسیده است. ولی قیمت از ساعت 12 و نیم به بعد شروع به کاهش کرد و این‌ دسته رکب خوردند. به عقیده این گروه اگر بازارساز با این تصمیمش بخواهد بورس را سبز نگه دارد یکی از راه‌هایش این است که قیمت دلار را برگرداند.

 درباره تصمیم‌های دولت می‌گویند دولت با دلار 50 هزار تومانی به پتروشیمی‌ها گاز می‌فروشد، با دلار بالای 60 هزار تومان به مردم سکه می‌فروشد، با قیمت دلار بالاتری خودروی خارجی می‌فروشد و بعدش یکسری از نزدیکان به دولت صحبت از دلاریزه شدن اقتصاد می کنند‌.

از سه‌شنبه یک خبر فیک در بازار با منبع دنیای اقتصاد درمورد ارز پتروشیمی‌ها در حال دست به دست شدن است که رسانه دنیای اقتصاد اصلا چنین خبری را کار نکرده و فیک است.

بازار از نگاه تکنیکال‌کاران چطور است؟ فنی‌ها می‌گویند مقاومت 48 هزار و 300 تومان مهم است و اگر این سطح بشکند قیمت دلار می‌تواند دوباره به سمت 49 هزار حرکت کند. همچنین از نظر آن‌ها حمایت مهم دلار 47 هزار و 900 تومان است که دفعه آخری که قیمت دلار در این عدد بوده روز بعدش جهش بیش از هزار تومانی داشته است.