به گزارش اکوایران، قیمت دلار هرات در روز یکشنبه با 48 هزار و 400 تومان شروع شد و تا قبل از باز شدن درهم امارات تا 48 هزار و 600 تومان بالا رفت. با شروع نرخ‌دهی درهم در 13 هزار و 360 تومان، قیمت دلار هرات کاهشی شد و حمایت 48 هزار و 300 تومان را از دست داد و حتی به کانال 47 هزار تومان سرک کشید.

در ادامه، بازار ارز هرات با برخورد به 47 هزار و 950 تومان حمایت شد و دوباره به کانال 48 هزار تومان برگشت و در پشت خط 48 هزار و 50 تومان کار خود را به پایان رساند.

در بازار یکشنبه خبر سفر وزیر مشاور در امور خارجی قطر به ایران دست به دست می‌شد و معامله‌گران درباره آزادسازی منابع بلوکه‌شده و تبادل زندانیان گمانه‌زنی می‌کردند. همچنین پس از بسته شدن بازار، صحبت‌های آنتونی بلینکن در سی‌ان‌ان به بازار مخابره شد. معامله‌گران افزایشی بازار آن قسمت از صحبت‌های بلینکن را دست به دست می‌کردند که گفته در حال حاضر مقامات ایالات متحده درباره توافق هسته ای با مقامات تهران مذاکره‌ای نمی‌کنند و ایالات متحده به هیچ وجه به توافق نزدیک نیست و حتی در محیطی که برای مکالمه در مورد برنامه هسته‌ای تهران مناسب باشد هم نیست. در مقابل برای کاهشی‌های بازار صحبت‌ بلینکن که گفته دیپلماسی بهترین راه حل برای حل بحران با ایران است مهم بود.

فنی‌های بازار معتقدند اگر قیمت دلار حمایت 47 هزار و 900 تومان را از دست بدهد می‌تواند به کف کانال 47 هزار تومان برود اما در صورت حفظ این حمایت قیمت دلار با توجه به نبود تقاضا در بازار در همین محدوده رنج خواهد بود. بر اساس پیش‌بینی معامله‌گران قیمت دلار امروز با توجه به بسته شدن قیمت پشت خطی در زیر 48 هزار و 200 تومان، می‌تواند در ابتدا به کانال 47 هزار تومان برود و از آنجا حمایت شود. اگر در معاملات دوشنبه قیمت دلار نتواند زیر 47 هزار و 900 تومان تثبیت دهد دوباره به کانال 48 هزار تومان برمی‌گردد.

یکسری از معامله‌گران می‌گویند با توجه به این موضوع که کاهش بیشتر قیمت دلار با اقتصاد ما همخوانی ندارد همین کانال 48 هزار تومان فعلا کف دلار است. اما در مقابل عده‌ای معتقدند قیمت دلار همچنان بر مدار کاهش است و کف دلار را حوالی 44 هزار تومان می‌بینند.

در مجموع با توجه به بی‌جانی بازار انتظار نمی‌رود تا بعد از تاسوعا وعاشورا نوسان سنگین در بازار دلار داشته باشیم مگر اینکه فاند قوی خبری به بازار برسد. اگر در معاملات امروز صحبت‌های منفی آنتونی بلینکن دست به دست شود قیمت دلار از کانال 47 هزار تومان فاصله خواهد گرفت.