به گزارش اکوایران، فعالان بازار سکه تصور می‌کردند همزمان با دهه اول محرم‌ و تعطیل شدن‌ بازار طلا سطح تقاضا برای سکه امامی تا حدودی کمرنگ می‌شود و بازار با رکود همراه خواهد شد؛ اما این اتفاق رخ نداد و قیمت سکه امامی قبل از تعطیلات تاسوعا و عاشورا تقریبا یک و نیم میلیون تومان گران شد و تا سطح ۲۸ میلیون و ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار تومان بالا رفت.

بررسی‌ها حکایت از آن دارد که ارزش اونس طلا در  هفته قبل بهبود پیدا کرده بود و قیمت دلار هم وارد کانال 49 هزار تومان شده بود و معامله‌گران سکه با اهرم اونس و دلار با شتاب بیشتری قیمت‌ها را بالا بردند‌.

از سوی دیگر حباب سکه‌ امامی که تا سطح ۲۰ درصد پایین آمد اما در روزهای پایانی هفته به ۲۲ تا ۲۳ درصد رسید. از نظر تحلیلگران اقتصادی بزرگ‌ شدن‌حباب سکه نشان‌دهنده بازگشت هیجان به بازار سکه است.

در حال حاضر عده‌ای از معامله‌گران تصور می‌کنند با شروع به کار بازارها در هفته جاری سطح تقاضا در بازار سکه بیشتر شود. به عقیده این عده سکه امامی در شرایط فعلی در مرز حمایتی ۲۸ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان قرار دارد و در صورتی که این محدوده حفظ شود، احتمال رسیدن تدریجی آن به نیمه کانال مذکور محتمل است.

با این حال عده‌ای دیگر می‌گفتند شرط تداوم رشد قیمت سکه این است که قیمت دلار به سمت پله‌های میانی کانال ۴۹ هزار تومان حرکت کند.

این دسته می‌گفتند اگر نرخ دلار در روز جاری رشد معناداری را ثبت نکند، مسیر صعودی سکه‌بازان تا حدودی ناهموار خواهد شد.

ارزش واقعی سکه امامی در حال حاضر 22 میلیون و 606 هزار تومان است که تقریبا 5 میلیون و 593 هزار تومان با قیمت نقدی در بازار فاصله دارد. حباب سکه هم در حدود 24 درصد است.

حباب سکه 7مرداد 1402