به گزارش اکوایران، با کاهش شاخص هزینه‌های مصرف شخصی PCE در ایالات متحده مطابق با انتظارات، قیمت طلا به بالای 1950 دلار بازگشت.

روز جمعه، وزارت بازرگانی ایالات متحده اعلام کرد که شاخص قیمت اصلی هزینه های مصرف شخصی آن در ماه گذشته در مقایسه با افزایش 0.3 درصدی آن در ماه می، 0.2 درصد افزایش یافته است.

تورم در 12 ماه گذشته 4.1 درصد افزایش یافته است که نسبت به ژوئن به شدت کاهش یافته است. تورم سالانه نیز کمتر از حد انتظار بود و اقتصاددانان به دنبال افزایش 4.2 درصدی بودند. با نگاهی به روند گسترده تر، تورم سرسختانه بالاست و تقریباً دوبرابر هدف فدرال رزرو یعنی ۲ درصد است.

در همین حال، تورم کل در 12 ماه گذشته 3.0 درصد در مقایسه با افزایش 3.8 درصدی ماه می افزایش یافت.

اگرچه تورم سرسختانه بالاست، برخی تحلیلگران تاکید کرده‌اند که در مسیر درست به کاهش خود ادامه می‌دهد و به فدرال رزرو فضایی می‌دهد تا نرخ‌های بهره را در ماه سپتامبر بدون تغییر نگه دارد. توقف بالقوه انقباضات بانک مرکزی برای حمایت از قیمت طلا ادامه دارد.

هر اونس طلا آخرین بار با 0.55 درصد افزایش به 1955.90 دلار رسید.

تحلیلگران تاکید می کنند که شکاف های رو به رشد مصرف نیز از قیمت طلا حمایت می کند. در این گزارش اشاره شده است که درآمد شخصی با مصرف همخوانی ندارد.

درآمد شخصی در ژوئن 0.3% افزایش یافت، در مقایسه با افزایش تجدید نظر شده 0.5% در ماه می.

در همین حال، به نظر می رسد مصرف‌کنندگان برای رفع نیازهای خرید، اعتبار خود را کاهش می‌دهند. در این گزارش آمده است که مصرف در ماه گذشته 0.5 درصد افزایش یافته است، در مقایسه با افزایش 0.2 درصدی ماه می. هزینه ها بالاتر از حد انتظار بود و برآوردهای اجماع 0.4 درصد افزایش را خواستار شد.