به گزارش اکوایران، قیمت دلار در مرکز مبادله ارز و طلا امروز با نوسان محسوسی همراه نشده است.

قیمت دلار امروز، سه‌شنبه 10 مرداد ۱۴۰۲ در مرکز مبادله ارز و طلای ایران در سطح 41 هزار و 302 تومان قرار گرفته که نسبت به روز گذشته کاهش جزیی دو تومانی داشته است.

همچنین قیمت یورو که روند افزایشی خود را از روز گذشته از سر گرفته بود امروز نیز با افزایش 20 تومانی را به ثبت رسانده و در سطح 45 هزار و 510 تومان قرار گرفته است.

در همین راستا قیمت درهم امارات نیز با رقم 11 هزار و 246 تومان بر تابلو درج شده است که نسبت به روز گذشته تغییری نداشته است.

نرخ حواله دلار، حواله یورو و حواله درهم نیز در این مرکز به ترتیب 37 هزار و 547 تومان، 41 هزار و 373 تومان و 10 هزار و 224 تومان درج شده است.

قیمت ارز توافقی

قیمت انواع ارز در صرافی‌های مجاز با نوسان‌های متفاوتی همراه شده است.

قیمت دلار امروز سه‌شنبه دهم مرداد ۱۴۰۲ به صورت توافقی در سایت کانون صرافان (تا حوالی ساعت 12:30) با کاهش جزئی پنج تومانی نسبت به روز گذشته بطور میانگین 41 هزار و 297 تومان اعلام شده است.

در همین سایت قیمت یورو توافقی نیز در ادامه روند افزایشی روز گذشته، امروز نیز با افزایش 17 تومانی نسبت به روز گذشته، رقم میانگین 45 هزار و 505 تومان را به ثبت رسانده است.

قیمت درهم امارات به صورت توافقی بطور میانگین معادل 13 هزار و 254 تومان اعلام شده که با افزایش 27 تومانی همراه شده است.

این نرخ‌ها در حالی است که قیمت دلار در بازار آزاد یعنی قیمتی که بانک مرکزی آن را غیررسمی می‌خواند در سطح بالاتری قرار دارد؛ قیمت دلار در بازار آزاد با اختلاف تقریبا 8 هزار تومانی در کانال 49 هزار تومان قرار دارد.

نکته مهم امروز بازار اعلام انحلال کانون صرافان ایرانیان از سوی بانک مرکزی بود. بانک مرکزی اعلام کرد که «به دلیل تخلفات و انحراف از اهداف، موضوع و وظایف و اختیارات کانون صرافان ایرانیان، موافقت‌نامه تاسیس این کانون صادره توسط بانک مرکزی، ابطال و انحلال کانون مذکور در دستور کار قرار گرفت.»

قیمت سکه ، نیم سکه و ربع سکه

قیمت سکه امامی امروز به طور میانگین در سقف کانال 28 میلیون تومانی و در سطح  28 میلیون و 890 هزار تومان قرار گرفته که نسبت به روز گذشته افزایش قابل توجه 750 هزار تومانی داشته و در آستانه ورود به کانال 29 میلیون تومان قرار گرفته است.

همچنین در سایت اتحادیه طلا، سکه امامی از کانال 28 میلیون تومانی عبور کرده و در رقم 29 میلیون و 100 هزار تومان برای آن درج شده است.

قیمت نیم سکه نیز در صرافی‌های مجاز رقم میانگین 15 میلیون و 629 هزار تومان را نشان می‌دهد که افزایشی 250 هزار تومانی نسبت به روز قبل داشته است.

تا حوالی ظهر امروز سه‌شنبه دهم مرداد ۱۴۰۲ قیمت ربع سکه در کانون صرافان رقم میانگین 10 میلیون و 623 هزار تومان برای آن اعلام شده است.