به گزارش اکوایران، روز گذشته به دنبال خبر منحل شدن کانون صرافان، خون معامله گران‌ در بازار ارز و سکه به جوش آمد و قیمت سکه تقریبا ۹۰۰ هزار تومان گران شد و به ۲۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسید.

در معاملات پشت خطی دیشب هم قیمت سکه امامی نسبت به عصر سه شنبه رنج بود.

در شرایط فعلی عده ای از معامله گران با اشاره به تعطیلی یکی دو روز اخیر و تعطیلی بازار طلا تصور می کنند که بازار ارز و سکه هم متاثر از این امر با کاهش تقاضا روبرو شود.

با این حال دسته ای دیگر می گفتند اگر دلار در روز جاری مانند دیروز نوسان افزایشی را تجربه کند این امر ممکن است سوخت بیشتری به سکه بازان افزایشی بدهد.

فنی‌ها می‌گویند بازار در نقطه بسیار حساسی قرار گرفته که اگر به بالای مرزهای مقاومتی برود و تثبیت بدهد شاهد ادامه روند صعودی خواهیم بود. 

برخی از معامله گران دیشب باور داشتند  که قیمت سکه امامی دیروز به صورت هیجانی بالا رفت و از احتمال اصلاح شدن آن در روز جاری سخن می گفتند.

به عقیده این دسته در صورتی که سکه امامی امروز مرز مقاومتی ۲۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان را از دست دهد احتمال برگشت تا سطح حمایتی ۲۹ میلیون و ۲۰۰ و چه بسا عقب نشینی به کانال ۲۸ میلیون تومان وجود دارد.

از سوی دیگر برخی دیگر معتقد سکه در حال حاضر در مرز مقاومتی حساسی است و اگر بتواند بالای این محدوده تثبیت دهد می تواند به سمت کانال ۳۰میلیون تومان هم گام بردارد.البته این دسته باور دارند که رسیدن سکه به مرز مذکور نیازمند رشد دلار در کانال ۵۰هزار تومان است.دلار در معاملات پشت خطی دیشب ۵۰ هزار و ۳۰۰ تومان بود و در حال حاضر مقاومت ۵۰ هزار و ۷۰۰ تومان را پیش روی خود دارد.

حباب سکه که روز گذشته در حدود ۲۵ درصد بود به در حال حاضر به ۲۷ درصد رسیده است و فاصله ارزش ذاتی و نقدی سکه به نزدیک ۶دمیلیون و ۵۰۰ هزار تومان است.

c