به گزارش اکوایران، قیمت طلا در اوایل معاملات روز جمعه آمریکا، در پی گزارش مشاغل آمریکا در ماه ژوئیه، اندکی افزایش یافت و قیمت نقره اندکی کاهش یافت. این گزارش نشان می‌دهد اقتصاد ایالات متحده خیلی داغ نیست. طلای دسامبر آخرین بار با 1.00 دلار افزایش به 1969.80 دلار و نقره سپتامبر 0.192 دلار کاهش یافت و به 23.51 دلار رسید. هر دو بازار یک‌شبه به پایین‌ترین حد خود در چهار هفته گذشته رسیدند.

بر اساس داده‌های هفتگی اقتصاد ایالات متحده، گزارش وضعیت اشتغال ایالات متحده در ماه ژوئیه و تعداد حقوق و دستمزدهای غیرکشاورزی کلیدی آن به 187000 شغل رسید-  در مقابل افزایش 200000 شغلی که پیش‌بینی اجماعی اقتصاددانان بود، و در مقایسه با افزایش تجدیدنظر شده 185000 در گزارش ژوئن. نرخ بیکاری آمریکا در ماه ژوئیه به 3.5 درصد رسید در حالی که در ژوئن 3.6 درصد بود. بازار هیچ واکنش اولیه قابل توجهی به داده‌های مشاغل نشان نداد.

همچنین روز گذشته بازارهای سهام آسیایی و اروپایی در معاملات یک‌شبه درهم آمیخته بودند. با شروع جلسه روز نیویورک، شاخص‌های سهام ایالات متحده به گشایش اندکی بالاتر اشاره می‌کنند. اشتهای معامله‌گران و سرمایه‌گذاران این هفته به دلیل کاهش رتبه بدهی دولت ایالات متحده توسط Fitch و کاهش درآمدهای سه ماهه اپل که پس از بسته شدن در روز پنجشنبه گزارش شد، کم شده است.

یکی از ویژگی های بازار این هفته، فروش در بازار خزانه‌داری ایالات متحده است (کاهش قیمت‌ها و افزایش بازده). بازدهی خزانه‌داری در این هفته به بالاترین سطح خود در سال رسید. ممکن است کاهش رتبه اعتباری دولت ایالات متحده نقشی در افت بازار اوراق قرضه داشته باشد. با این حال، بازده در چند ماه گذشته به طور پیوسته در حال افزایش بوده است، اما در این هفته شتاب گرفت. برخی از ناظران بازار نگران هستند که فشارهای تورمی دوباره افزایش یابد، در حالی که در همان زمان اقتصاد ایالات متحده شاهد کاهش شدید است. این سناریو احتمال شبح «رکود تورمی» وحشتناک را افزایش می‌دهد که به معنای تورم مشکل‌ساز و کند شدن رشد اقتصادی است. این سناریو در حال حاضر دور از ذهن است اما نمی‌توان آن را رد کرد.

از نظر فنی، امواج صعودی (گاوها) و نزولی (خرس‌ها) آتی طلا به طور کلی در یک زمین بازی فنی کوتاه‌مدت هستند. هدف بعدی قیمت صعودی این است که در معاملات آتی دسامبر بالاتر از مقاومت سخت در اوج 2028.60 دلار در ماه ژوئیه بسته شود. هدف بعدی قیمت نزولی کوتاه‌مدت این است که قیمت‌های آتی را به پایین‌تر از حمایت فنی جامد در پایین‌ترین سطح ژوئن 1939.20 دلار برساند. 

گاوها و خرس‌های نقره‌ نیز در زمین بازی فنی کوتاه‌مدت در یک سطح هستند. قیمت ها در نمودار میله‌ای روزانه روند کاهشی را آغاز کرده‌اند. هدف صعودی بعدی گاوهای نقره‌ای، بستن قیمت‌های آتی سپتامبر بالاتر از مقاومت فنی سخت در اوج 25.475 دلار در ژوئیه است. هدف بعدی قیمت نزولی برای خرس‌ها، بستن قیمت‌ها زیر سطح حمایت در پایین‌ترین سطح ژوئن 22.34 دلار است.