به گزارش اکوایران، پس از گزارش‌های قوی بازار کار آمریکا، دلار کاهش یافت.

دلار پس از یک بازگشت کوتاه در روز پنجشنبه کاهش یافت زیرا داده‌ها نشان می‌دهد بازار کار ایالات متحده همچنان قوی است و این امر احتمال افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو در اواخر این ماه را افزایش می‌دهد.

گزارش اشتغال ملی ADP نشان داد که حقوق و دستمزد خصوصی در ماه گذشته در بزرگترین افزایش از فوریه 2022 افزایش یافته است، در حالی که تعداد آمریکایی‌هایی که درخواست‌های جدید برای مزایای بیکاری را ارائه کرده‌اند در هفته گذشته نسبتاً افزایش یافته است.

یک نظرسنجی توسط موسسه مدیریت عرضه (ISM) نشان داد که بخش خدمات ایالات متحده در ماه ژوئن با افزایش سفارشات جدید سریعتر از حد انتظار رشد کرد و به داده‌هایی افزود که نشان‌دهنده اقتصاد مقاومتی در مواجهه با سیاست های پولی سخت‌تر است.

برایان داینگرفیلد، رئیس استراتژی G10 FX در NatWest Markets در استمفورد، کانکتیکات، می‌گوید: این داده‌های قوی امروز بسیار بیشتر از نوع «خبر خوب-خبر بد» است.

او می‌گوید: این خبرها را باید همراه با واکنش بازارهای سهام در نظر بگیرید، که تصویر واضحی از دلار امروز به دست می‌دهد. آن را می‌توان یک حرکت سبک ریسک نامید، جایی که فدرال رزرو بیشتر انقباض خواهد کرد و این پیامدهای منفی برای ریسک دارد.

شاخص دلار که واحد پول آمریکا در برابر شش واحد پول دیگر از جمله یورو و ین ژاپن را اندازه‌گیری می‌کند، با 0.145 درصد کاهش به 103.17 واحد رسید.

نگرانی فدرال رزرو درباره قیمت طلا

فدرال رزرو نگران است که طلا متاثر از گزارش مشاغل ایالات متحده به کمتر از 1900 دلار برسد.

«به سختی 3 دلار»؛ این تمام چیزی است که طلای بافری در پایین‌ترین حد خود در روز پنجشنبه برای ماندن در بالای حمایت 1900 دلاری داشت، زیرا قیمت‌های فلز زرد به دلیل نشانه‌هایی مبنی بر اینکه گزارش مشاغل ایالات متحده در ماه ژوئن می‌تواند شگفت‌انگیزتر شود و فدرال رزرو را جنگ‌طلب‌تر کند، سقوط کرد.

قرارداد طلای ماه اوت در کامکس نیویورک به 1915.40 دلار در هر اونس رسید که 11.70 دلار یا 0.6 درصد در روز کاهش یافت. پایین ترین سطح 1,902.72 دلاری بار دیگر بالاتر از کف سه ماهه 1900.60 دلاری قرار گرفت که یک هفته پیش ثبت شده بود.

قیمت لحظه‌ای طلا که بازتاب معاملات فیزیکی شمش است و برخی معامله‌گران با دقت بیشتری نسبت به معاملات آتی دنبال می کنند، تا ساعت 15:10 به وقت شرقی (19:10 GMT) به 1910.47 دلار رسید که 4.71 دلار یا 0.3 درصد کاهش داشت. کمترین مقدار جلسه 1902.72 دلار بود. یک هفته پیش طلا به زیر 1900 دلار رسیده بود و به 1893.01 دلار در سه ماه اخیر رسیده بود.

ترس از افزایش مجدد نرخ بهره توسط فدرال رزرو در این ماه پس از آن افزایش یافت که شرکت پردازش حقوق و دستمزد ADP روز پنجشنبه گفت که کارفرمایان خصوصی در ایالات متحده نزدیک به 500000 شغل در ماه ژوئن ایجاد کردند. به نظر می رسد که این رقم در میان مقامات بانک مرکزی که منتظر گزارش مشاغل کمتر پویا از سوی وزارت کار در اواخر این هفته برای تأیید کاهش تورم هستند، تردیدهایی را ایجاد کند.

اقتصاددانان وال استریت به طور متوسط انتظار دارند که گزارش حقوق و دستمزد غیرکشاورزی وزارت کار در روز جمعه به رشد حدود 225000 شغل در ماه گذشته در مقابل 339000 شغل در ماه می اشاره کند.

پیش از آن، ADP گزارش داد که کارفرمایان خارج از بخش دولتی 497,000 موقعیت شغلی در ماه ژوئن اضافه کردند که بیش از 267,000 در ماه قبل بود. کریگ ارلام، تحلیلگر پلت فرم معاملات آنلاین OANDA، خاطرنشان کرد که طلا قبل از گزارش حقوق و دستمزد غیرکشاورزی «بسیار آسیب‌پذیر» به نظر می‌رسد.

ارلام گفت: فلز زرد کمی بالاتر از 1900 دلار معامله می‌شود و اگر در این میان بتواند بالا بماند، یک گزارش داغ می‌تواند مانند یک شاخه نِی باشد که می‌تواند کمر شتر را هم بشکند!»