به گزارش اکوایران، سکه‌بازان در سومین روز هفته هم قدرت کافی برای صعود نداشتند و قیمت سکه امامی با افت تقریبا ۵۰ هزار تومانی در محدوده ۲۸ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان به فروش رسید.

در واقع سکه‌بازان دیروز هم در شکست مرز مقاومتی ۲۸ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان ناکام ماندند. فعالان بازار می‌گویند عبور سکه از این محدوده می‌تواند نویدبخش رسیدن سکه در آینده به کانال ۲۹ میلیون تومان شود.

اما چرا قیمت سکه در یک محدوده خاص گرفتار شده است؟

بررسی‌ها نشان می‌دهد که کُند شدن روند حرکتی معاملات دلار در بازار فردوسی و درجا زدن ان در یک محدوده خاص باعث شده سکه هم جان کافی برای صعود نداشته باشد.

از سوی دیگر بازار جهانی طلا در محدوده ۱۹۴۰ دلار گرفتار شده و همین امر باعث شده سوخت کافی به سکه بازان نرسد.

تحلیلگران اقتصادی می‌گویند در حال حاضر  سکه سه مرز مهم پیش روی خود دارد. همانطور که در ابتدای گزارش گفته شد در صورتی که مرز ۲۸ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان بشکند، در مرحله بعد مرز ۲۹ میلیون تومان و در مرحله سوم مرز مقاومتی ۲۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان پر اهمیت است.

البته عبور سکه از این مراحل نیازمند حمایت تمام قد قیمت دلار از سکه بازان و برجسته شدن فاندهای خبری قوی است.

با این حال اگر سکه محدوده ۲۸ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان را از دست دهد این امر ممکن است موجب عقب نشینی تدریجی سکه تا ابتدای کانال مذکور شود.

در حال حاضر قیمت واقعی هر قطعه سکه امامی ۲۲ میلیون و ۵۹۳ هزار تومان است که با قیمت نقدی در بازار ۶ میلیون و ۱۰۴ هزار تومان فاصله دارد. حباب سکه هم در محدوده ۲۷ درصد قرار دارد.