به گزارش اکوایران، بازار سکه امامی این روزها شاهد طناب‌کشی سکه‌بازان بین محدوده ۲۸ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان تا ۲۸ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است. با این حال هنوز نیرویی به طور کامل نتوانسته قیمت سکه را در یکی از دو محدوده یاد شده ‌به طور کامل تثبیت دهد.

به نظر می‌رسد سکه‌بازان در شرایط کنونی بیشتر در حال محک زدن شرایط بازار اونس طلا و دلار هستند و خرید و فروش‌های خود را تا حدی با احتیاط انجام می‌دهند. در چنین فضایی قیمت سکه امامی در یک دامنه ۳۰۰هزار تومانی زندانی شده و تا اندازه‌ای به تعادل رسیده است.

سکه‌بازان از یک سو نیز نسبت به روند آتی اونس طلا اطمینان خاصی ندارند، چراکه طلا در روزهای اخیر قیمت طلای جهانی تا ۱۹۱۶ دلار هم پایین آمده است. در کنار این، آنها کمی درباره روند افزایشی دلار دچار تردید شده‌اند و به همین دلیل کمی خریدهای خود را پایین آورده‌اند.

فعالان بازار می گویند پای دلار و سکه خواب رفته و تا زمانی که به حالت عادی برنگردد معامله گران به آرامی در بازار قدم برمی دارند.

در حال حاضر دسته ای از معامله گران از احتمال رنج شدن قیمت ها در بازار امروز سخن میگفتند با این حال برخی دیگر باور دارند اگر قیمت دلار از منطقه ممنوعه خارج شود این امر می تواند سکه بازان را به خرید سکه ترغیب کند.

سکه در حال حاضر مرز مقاومتی ۲۸میلیون و ۸۰۰هزار تومان را در پیش رو دارد و از سوی دیگر اگر مرز ۲۸میلیون و ۶۰۰هزار تومان را از دست دهد احتمال برگشت تا پله سوم کانال مذکور وجود خواهد داشت.

قیمت واقعی سکه در حال حاضر ۲۲میلیون و ۳۶۵هزار تومان است و حباب آن در حدود ۲۷ درصد بدست آمد.