اکوایران: در عین حال که معاملات دلار به خواب رفته و قیمت رنج شده این روزها شاهد معاملات لیر هستیم. در بازار ارز تهران معاملات لیر رونق گرفته است. یک اینکه فروشنده لیر زیاد است، دوم اینکه تبدیل لیر به دلار و یورو هم زیاد شده است. قیمت لیر ترک از انتخابات ترکیه بر مدار نزول رفته و همچنان این راه ادامه دارد. هر یک دلار آمریکا برابر با 27 لیر ترک رسیده است. قیمت لیر در بازار تهران از 1800 تا 1900 تومان معامله می‌شود.

صرف‌نظر از رونق گرفتن معاملات لیر ترکیه در این روزها، تحلیل‌ها سمت اونس طلای جهانی رفته است. قیمت اونس طلا حمایت 1920 دلاری را از دست داده و معامله‌گرها می‌گویند در هر کانال اطلاع‌رسانی و محفل مرتبطی درباره اونس صحبت می‌کنند.

درمورد بازار دلار معامله‌گران می‌گویند دلار هرات نیمه اولی شده و دلار تهران نیمه دومی. یه هفته است که دلار تهران در نیمه دوم کانال 49 هزار تومان و دلار هرات هم در نیمه اول در حال معامله شدن است. قیمت دلار هرات امروز در حمایت 49 هزار و 200 تومان شروع شد و در 49 هزار و 270 تومان هم کار خود را به پایان رساند. 

معامله‌گرها می‌گویند روند دستشان آمده است. اگر در کف شروع کند، آن روز به سمت بالا می‌رود و اگر بالا شروع کند به سمت حمایت حرکت خواهد کرد. حمایت مقاومتش هم 49 هزار و 200 تومان و 49 هزار و 600 تومان است. نوسان قیمت تتر کمی نوسانش بیشتر شده و تو معاملات شب سه‌شنبه دوباره کانال 50 هزارو از دست داد و دیروز در 49 هزار و 600 تا 49 هزار و 800 تومان داشت معامله می‌شد. معامله‌گران می‌گویند تتر و دلار تهران تقریبا یکی شده پس یا باید دلار تهران کم بیاورد یا تتر دوباره بالا برود.