به گزارش اکوایران، قیمت دلار هرات در معاملات دوشنبه با کاهش 200 تومانی به حمایت 48 هزار و 600 تومان رسید و در ادامه مقاومت یک هفته‌ای خود را شکست. 49 هزار و 100 تومان عددی بود که قیمت دلار در یک هفته گذشته با برخورد بیش از سه بار به آن در شکستن آن ناکام مانده بود. قیمت درهم امارات هم با افزایش 170 تومانی به 13 هزار و 570 تومان رسید.

در معاملات دوشنبه قیمت تتر با افزایش مقاومت 49 هزار و 600 تومان را شکست و در بامداد سه‌شنبه تا مرز مقاومت مهم 50 هزار تومان بالا رفت. در روز گذشته قیمت تتر نزدیک به 800 تومان افزایش قیمت را ثبت کرد.

از نظر معامله‌گران قیمت روانی 50 هزار تومان برای تتر به دو دلیل، مرز حساسی است؛ اول اینکه از دوم اسفند 1401 تا امروز قیمت تتر بارها به این عدد مقاومت روانی واکنش نشان داده و بارها در این نقطه پرش یا ریزش نرخ داشته است. دلیل دوم از نگاه آن‌ها کانال نزولی است که بیش از پنج ماه در چارت ایجاد شده است. به عقیده آن‌ها تتر اکنون در سقف کانال نزولی است که بارها با برخورد به آن به ادامه روند پرداخته است.

بازار ارز پس از خبرهایی که از آن به عنوان سیگنال منفی برجامی یاد می‌کردند افزایشی شد. در روز دوشنبه نیز معامله‌گران از صحبت‌های ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت خارجه خوانش منفی دریافت کردند. کنعانی گفته بود پایبندی دولت آمریکا به تعهدات برجامی می‌توانست مبنای یک اعتماد نسبی به دولت آمریکا باشد که دولت آمریکا این اعتماد نسبی را ایجاد نکرد.

برخی از معامله‌گران با افزایش تتر در بامداد سه‌شنبه معتقدند قیمت دلار امروز در بالای مرز حمایت 49 هزار و 100 تومان تثبیت خواهد داد. این دسته معتقدند اگر قیمت دلار هم سطح مقاومتی 49 هزار و 600 تومان را بشکند و بالای آن تثبیت دهد نرخ می‌تواند آماده ورود به دامنه 50 هزار تومان باشد. 

فنی‌ها معتقدند قیمت دلار امروز نوسان‌های رفت و برگشتی خواهد داشت و اگر خبر خاصی به بازار نیاید در نیمه اول کانال 49 هزار بازی می‌کند. این دسته می‌گویند بین 49 هزار و 200 تا 49 هزار و 600 تومان یک گپ تشکیل شده و قیمت دلار باید در این سطوح چارت‌سازی کند.