به گزارش اکوایران، قیمت سکه امامی روز گذشته تحت تاثیر اخبار توافق اخیر ایران و آمریکا نزدیک به یک میلیون تومان ارزان شد و کانال ۲۸ میلیون تومان را از دست داد.

در معاملات پشت خطی دیشب هم قیمت هر قطعه سکه امامی حول و حوش ۲۷ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان به فروش رسید.

در شرایط فعلی به نظر می‌رسد که اخبار سیاسی بر بازار سکه و ارز سایه انداخته و با جدی شدن اخبار تبادل زندانیان، خریداران به طور موقت از بازار خارج شده‌اند.

دیروز سی‌.ان‌.ان به نقل از منابع آگاه آمریکایی گزارش داد که هیات‌های تهران و واشنگتن در دو هتل جداگانه در دوحه مذاکرات را انجام دادند و توافق تبادل زندانیان بین واشنگتن و تهران با میانجیگری قطر دو سال و نیم به طول انجامید.

بر اساس این گزارش، دوحه میزبان دو هیات‌های مذاکره کننده ایرانی و آمریکایی بوده و به عنوان میانجی برای انتقال پیام بین دو طرف عمل کرده است.

فعالان بازار می‌گویند در صورتی که محدوده فعلی سکه امامی از دست برود احتمال عقب‌نشینی تا نیمه کانال ۲۷ میلیون تومان محتمل است. با این حال اگر قیمت سکه بالای مرز ۲۷ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان تثبیت بدهد احتمال اینکه سکه امامی به تدریج به ۲۸ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان برسد وجود دارد.

در حال حاضر ارزش ذاتی سکه ۲۱ میلیون و ۹۶۳ هزار تومان است. نکته قابل توجه در بازار سکه کاهش ۴ درصدی حباب هر قطعه سکه امامی در طول یک روز است. با کاهش قیمت دلار و سکه، حباب سکه از ۳۰ درصد به ۲۶ درصد کاهش یافته است.

حباب سکه 22 مرداد