به گزارش اکوایران، طلا در طول یک هفته که شاهد انتشار شاخص‌ قیمت مصرف‌کننده CPI ایالات متحده بود که نشان داد فشارهای تورمی ادامه دارد، با کاهش 1 درصدی قیمت‌ها روند نزولی داشت. این فلز گرانبها با قیمت‌های بدون جهت مشخص محدود شده است زیرا فعالان بازار در مورد اینکه آیا نرخ نهایی فدرال رزرو واقعاً محقق شده یا اینکه افزایش نرخ‌های بیشتری باقی مانده است اختلاف نظر دارند.

تحلیلگران وال استریت صرفا احساسات بازار را منعکس کردند، در حالی که سرمایه‌گذاران خرد به شدت راجع به چشم‌انداز طلا خوش‌بین هستند.

آخرین نظرسنجی هفتگی طلای کیتکو نیوز نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاران خرد انتظار دارند که قیمت طلا در هفته منتهی به 18 آگوست افزایش قابل توجهی داشته باشد.

آدریان دی، رئیس مدیریت دارایی آدریان دی، بر این باور است که طلا هفته آینده به زودی افزایش می‌یابد. وی گفت:به عنوان واکنشی به کاهش هفته گذشته، طلا باید در هفته آینده افزایش یابد. نبردی بین نیروهای منفی وجود دارد - در درجه اول تشدید، از جمله افزایش بالقوه اضافی نرخ که قیمت‌گذاری نشده است.

این هفته، 13 تحلیلگر وال استریت در نظرسنجی Kitco News Gold شرکت کردند. در یک رای کاملا متعادل، هر دو موقعیت صعودی و نزولی چهار رای یا 31٪ را به دست آوردند. در همان زمان، پنج تحلیلگر یا 38 درصد نسبت به طلا برای هفته آینده بی‌طرف بودند.

این در حالی است که در نظرسنجی های آنلاین 573 رای به صندوق انداخته شده است. از این تعداد، 320 نفر یا 56 درصد به دنبال افزایش قیمت طلا در هفته آینده بودند. 155 یا 27 درصد دیگر انتظار داشتند که کمتر باشد، در حالی که 98 رأی دهنده یا 17 درصد در کوتاه‌مدت بی‌طرف بودند.