به گزارش اکوایران، قیمت سکه امامی در معاملات پشت خطی دیشب مانند عصر دیروز در محدوده ۲۸ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان به فروش رسید. این در حالی است که روز یکشنبه قیمت سکه امامی تا ۲۸ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان بالا رفته بود.

دیروز و دیشب قیمت دلار هم در محدوده ۴۹ هزار و ۳۰۰ تومان معامله شد. فعالان بازار می‌گویند اگر اسکناس آمریکایی محدوده فعلی را حفظ کند سطح مقاومتی بعدی ۴۹ هزار و ۵۰۰ تومان است. به عقیده آنها اگر دلار به این سطح برسد، ممکن است سطح هیجانات بازار سکه را اندکی بالا ببرد.

از نگاه برخی از معامله‌گران ساز ناکوک قیمت اونس طلا باعث شد که قیمت سکه از جناح طلای جهانی به سمت پله‌های پایین‌تر تحریک شود.

به عقیده این دسته اگر قیمت اونس طلا از فاز نزول خارج شود و آرایش صعودی به خود بگیرد این امر ممکن است بر نوسانات بازار سکه اثر افزایشی بگذارد.

با این حال یکسری‌ها باور دارند که در شرایط فعلی این اخبار سیاسی در مورد آزادسازی ارزهای بلوکه شده و تبادل زندانیان است که مانع رشد قیمت ها در بازار فردوسی شده است.

همانطور که در ابتدای گزارش گفته شد قیمت سکه امامی در حال حاضر در محدوده ۲۸ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان است و مرز حمایتی ۲۸ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان را پیش روی خود دارد.

از سوی دیگر اگر محدوده فعلی سکه از دست برود احتمال عقب نشینی تا پله هشتم کانال ۲۷ میلیون‌ تومان محتمل خواهد بود.

قیمت واقعی سکه امامی در حال حاضر ۲۲ میلیون و ۱۶۴ هزار تومان است و حباب آن در محدوده ۲۶ درصد است.